Volby se blíží, kolem kulturáku a odboru rozvoje se hemží hrobaříci

Kroměřížská radnice se v posledních letech v informační otevřenosti zlepšila. To jí jednak nelze upřít a za druhé jsme tímto splnili požadavek vyváženosti. Mlhovina je přesto ještě dost hustá. Nikdo třeba přesně neví, proč z odboru rozvoje odešel Josef Koplík. Oficiální verzí je, že jemu se nelíbily kroky vedení města, tomu zase ty jeho. Občan pokrčí rameny a řekne si, že za tím bude něco podstatnějšího. Taková pozice je vlivná, ten člověk přichází do styku se stavebními firmami. Víc naznačovat nebudeme, abychom se nedostali na hranici žalovatelnosti. Nicméně si asi každý řekne, že teď si dá radnice pozor. Ta však na toto místo dosadila Vladimíra Krejčíře, člověka přímo z firemního prostředí. Občanovi nezbývá, než krčit rameny zase a myslet si opět svoje. A pak zřejmě i zvednout obočí, když se dozví, že ani Krejčíř se tam dlouho neohřeje, už je hotovo, v březnu končí. Má-li prsty, začne na nich počítat. Za necelý rok jsou komunální volby a rozvoj města má na radnici na starosti zastupitelka Blanka Šimůnková z ODS, ze strany, kterou čeká zřejmě další výprask. Takže je třeba přichystat předpolí, kdyby už zvolena nebyla, anebo kdyby dosavadní radniční koalice dostala nakládačku, což hrozí. Spekulace? Zajisté. Ale byl by někdo překvapen?

Anebo druhý příklad. Ředitel Domu kultury Jiří Králík, protlačovaný vehementně do své pozice v opakovaném konkursu, z ničeho nic upadl v nemilost. V Týdeníku Kroměřížska tvrdí, že to vůbec nechápe, že neví proč, že mu sama starostka před tím konkursem volala a žádala ho, aby se zúčastnil. Přišel, viděl, zvítězil, ale brzy zahájila radnice soustředěnou palbu. Najednou bylo všechno špatně a město na kulturák posílalo jeden audit za druhým, kontroloři se tam hemžili jako hrobaříci v jarním Bezručáku. Dva podmíněné vyhazovy, žádné prémie. Někdo po něm zatraceně jde, což bylo nedávno vidět i z diskuzí na Kroměřížanovi. A Králík v tom rozhovoru v týdeníku má ještě tolik drzosti, že naznačuje, že ne kontroloři, ale on něco našel. Nějaké prý kostlivce ve skříních svého kroměřížského působiště. Zmíněný občan si opět zakonspiruje: je potřeba Králíka odstřelit jako jeho australské jmenovce, anebo ho aspoň vyhnat zpět do slováckých vinic. Vždyť i starostka Daniela Hebnarová, jeho krátkodobá předchůdkyně a obdivovatelka, je z ODS, takže se starostenského křesla asi neudrží. Ošklivá myšlenka, u Čechů však o ně rozhodně v poslední době není nouze. A když uvážíme, že kdyby ti pilní kontrolorští hrobaříci na Králíka něco našli, už by jistě dávno putoval dolů po proudu Moravy…

Avšak nenalezli břevna v oku jeho, takže prý plán B. Radniční odbor, který v sobě před pár lety s velkou slávou a z úsporných důvodů sloučil školství a kulturu, se zase, i když už zřejmě s menší slávou, rozpojí na dva původní. No a do křesla šéfa toho kulturního by mohla usednout Daniela Hebnarová, když už to starostenské nepodrží. Mimochodem, slušelo by jí víc než purkmistrovská sesle, leč ani menší křeslo přece není nároková dávka.

O obou těchto sebezáchovných tazích pozic pro ODS se v Kroměříži mluví, asi jste to už slyšeli taky. Tím nemá být řečeno, že se stanou skutečností. Ale opět: Byl by někdo překvapen? Tak to přece v Kroměříži chodilo vždycky. V rámci objektivity je však nutné dodat, že sloučení kulturního a školského odboru proběhlo za starostování Miloše Malého a Hebnarové se tato změna nelíbila. A tak jsme i na závěr dostáli požadavku vyváženosti.


Chcete-li vložit komentář, musíte být přihlášen.
Případně se můžete zaregistrovat.

Komentáře

02. 02. 2014 00:54 | Jarda1
Pamětníku, nebudete vy sám pan Dvořáček nebo někdo z ODS? Jelikož takhle hloupou obhajobu jeho starostování jsem už dlouho nečetl/neslyšel. Už jen kolem toho VaKu jste třeba zapomněl, že Dvořáček dvakrát změnil názor, jelikož nejprve byl pro prodej, posléze proti a poté opět zas pro. A nedělal to z důvodu, aby všichni odkryli karty. A jaký dlouhodobý majetek pro město vlastně pořídil? A opravdu bylo od něj "chvályhodné" nasekat dluhy a svým nástupcům přenechat splátkový kalendář, který pak jeho nástupce Malý nedodržoval, tedy choval se jako Dvořáček.
01. 02. 2014 20:12 | Pamětník
c.c.a další Můžete mi prosím někdo vysvětlit co to znamená bouchat do stolu ? A ad meritum Starosta Petr Dvořáček skutečně veřejně zastával pozici prodeje VaKu, a to komukoli kdo nabídne cenu alespoň 1300 Kč/ks akcie, nciméně byl to právě on, kdo navrhl stažení tohoto bodu z jednání posledního zastupitelstva. To že věc byla starostou spolu s jeho jasně sděleným názorem předložena zastupitelstvu, bylo věcně správně, nemůže to být už ze zákona starosta, kdo sám rozhodne o takto kruciální věci a přijde-li nabídka na odkup je povinnen ji předložit k projednání a jak víme zastupitelstvo si počínalo moudře a věc posuzovalo ze všech stran. Čas ukázal, že jeho hra byla opravdu vysoká a zachránila VaK pro město, protože jak víme, sociální demokracie měla v plánu VaK zprivatizivat za směšné peníze, ale svému obchodnímu partnerovi z Rakouska. Tím že donutil starosta spolu s kolegy vylicitovat aktuální cenu na 1300-1400 Kč za akcii, zabránil tomu, aby došlo k prodeji za 400 nebo 600 kč v dalším období.Tedy ne že to nestihl, ale udělal maximum, aby všichni odkryli karty a pak to ponechal svým nástupcům. Víme, přece, že nekandidoval, takže proč když neměl co ztratit to stáhl z jednání ? Mohl stejně tak nechat hlasovat a on to neudělal. Je třeba se dívat na výsledek. Koneckonců byl to on kdo se vehementně a úspěšně snažil získat akcie od těch obcí, které ve vidině malých peněz prodávali, byl to on kdo jel do Hulína přemlouvat Čumpelíka aby Hulín neprodával, byl to on kdo si proti sobě poštval mocnou holešovskou buňku ODS (Otta, Šimčík, Svoboda), která jako vedoucí strana holešovského zastupitelstva prosazovala a prosadila prodej akcií Holešova a která spolu se spojenci v kroměřížské ODS ho právě proto zařízla do dalších voleb. Nakonec na nominační schůzi městské ODS získal 8.místo na tzv.scholasterově (ale správněji Svobodově a Šimčíkově) kandidátce a byl to on, kdo řekl, že se své kandidatury vzdá, jestliže na kandidátku budou vráceni Jachan a Sedláček, kteří z ní byli odstraněni. Vypadá to, že tady se používají literární obraty (bouchat do stolu) tím více, čím méně mají dotyční informací resp. pokud diskutují na základě informací z novin, do nichž psali převážně silně předpojatí novináři. Všechny prodeje za Dvořáčka probíhali nejtransparentnější možnou metodou: licitací ceny přímo před očima veřejnosti na jednáních zastupitelstva a nikoli jako v mnoha jiných městech jakýmisi pseudovýběrovými řízeními. Nepochybně i tedy existovali domluvy různých skupin rozparcelovat si Kroměříž, ale přesto zde zůstala konkurence peněz a velkých eg několika místních i přespolních mulltimilionářů a miliardářů, kteří šli proti sobě a na jejich konkurenci město získávalo vyšší cenu. Dodnes se má za to, že za zbourání budovy na dnešním Hanáckém náměstí může de fakto Dvořáček, který budovu prodal, ale realitou je, že ta budova byla silně znehodnocena tím, že pozemky okolo ní patřily i nadále městu a byl to až starosta Malý, dlouholetý odpůrce PMS a Kuropaty, který najednou otočil a prosadil bezúplatnou směnu několika rozkouskovaných a rozházených parcel na různých částech města za ucelené území pozemků přilehlých. To že tehdy město nechtělo a tedy ani nedostalo obdobu toho,čemu se říká prémie za majoritu - tedy v daném případě několik málo miliónů za to, že si PMS zhodnotí nemovitost, je "zásluha" Miloše Malého a jím dirigovaného klubu ČSSD+KSČM+blok Jarmily Číhalové. Jeho slova, že si tam bez toho pozemku nemůže PMS ani přistavit lešení, aby budovu opravilo by se měla tesat do kamene a měla být jednou z 12-ti kauz. Ale o tom se zde mlčí a mlčelo. Co to bylo za idiotský výkřik, vždyť si samozřejmě mohla PMS pozemky pronajmout na dobu opravy, ale to by budovu nemohla ani zbourat s tím cílem postavit na místě jinou budovu, že ? Fantasmagorické jednání zastupitelstva Miloše malého, které Kuropata odfoukl při pokusu o prodej protější budovy bylo už jen definitivní ukázkou diletanství nového starosty, který postavil podmínky prodeje tak, že nakonec nedostalo město ani kauci a vysoutěžená cena 25mil, a na dalších místech přes 20 mil se nikdy do městské kasy nedostala. O pár let později pak nedostalo město po krizi ani 8 miliónů a dnes se hledají desítka spíše stovka miliónů k realizaci něčeho. Doslova čehokoli aby se s tou budovou něco událo. Ukázalo se, že Dvořáčkem vedené zastupitelstvo si počínalo zdatně, když prodávalo v době, kdy ceny realit byly nahoře a utržené peníze proinvestovalo do městské infrastruktury, tedy do škol, chodníků a silnic a městských domů a bytů. To že si k vlastním zdrojům vypůjčilo další peníze je přirozené. To, že Dvořáček odevzdal na konci roku 2006 město zadlužené je fakt, to, že spolu s ním odevzdal splátkový kalendář na umoření dluhů do roku 2010 je také fakt. To, že Malý+Sehanlová+Hebnarová namísto splácení dluh navýšily je také fakt. To, že se realizovaly z tohoto zadlužení pochybně provedené a po mém soudu předražené stavby typu Hanáckého náměstí nebo Bezručova parku je další fakt. To, že Dvořáček a spol.drželi cenu vody ve VaKu nízko je také fakt. Pokud máte někdo hlavu, kterou používáte k přemýšlení, mrkněte se na struktury rozpočtu 2002-2007 a uvidíte mohutnou investiční činnost. Z prodeje dlouhodobého majetku se pořizoval opět dlouhodobý majetek a utržené peníze se nikde neprožrali, jak se smutně a lživě tvrdívá na těchto fórech. Takže směle do Dvořáčka jistě je mu co vytknout, ale nikoli pod heslem: "Svědčí-li fakta proti mému tvrzení, že Dvořáček je zlo, tím hůře pro fakta."
01. 02. 2014 12:39 | c.c.
Takhle bouchal do stolu Dvoracek a rozprodal hodne mestskeho majetku, menil uzemni plan mesta (aby se treba mohl stavet Kaufland nebo kamaradi meli kde stavet...) a chtel prodat i VaK Kromeriz...jeste ze to nestihl.....
31. 01. 2014 14:06 | Jarda1
a.a: pochybuji, že starostka si starostka bouchne a vše je po jejím. Už jen kvůli Malému.
30. 01. 2014 22:21 | a.a
K Bohuš: do určite míry máte pravdu, p. starostka je staroststkou města KM(prozatím) a má rorzhodovací pravomoci, stejně jako bývalý starosta ing.Drováček(bouchl do stolu a nikdo neodoproroval). Ke Kapli:Nevím kdo tomu bude "velet "je to otázka výběrového řízení.Váš diskuzní příspěvek jsem opravdu nepochopil. Co tím autor chtěl říci,?
30. 01. 2014 20:14 | bohuš
a.a. :Takže co si starostka usmyslí, to bude? Jaký je v tomto případě rozdíl mezi muzeem a expozicí? Můžete vysvětlit?
Proti rekonstrukci nic, ale mám dojem že se netýká celého objektu , ale více méně jen přízemí. Ostud měta bychom našli víc, proč rekonstrukce padla zrovna na pivovar? Jasně tu bylo řečeno, že se chystají odkladiště úředníků s dobrými místečky. Kdo tomu podniku bude velet? Víte?
expert: všechny uskupení zklamaly, ať dosedne levičák, pravičák, brzo se zaškolí, každý z nich hrabe jen pro sebe. Ještě jste to nepochopil? Já ano. Děkuji nechci.
30. 01. 2014 18:31 | a.a.
K Bob: na Kapli nebude žádné muzeum K.K. ale pouze expozice dle představ stávajícíp. starostky. Vrzajíschody do patra,smrdí"Wcvpřízemí, ostuda Města,Rekonstruce již žačala
29. 01. 2014 22:37 | johny
Bobe, já bych opravdu Karla Kryla nechal odpočívat v pokoji a určitě bych ho netahal do kroměřížské nemocnice. Nemocnice je krajská, zatímco památník stejně jako pódium buduje město samo ze svého rozpočtu (ať už s přispěním EU nebo bez). Ano, jsou to sice ve finále peníze nás všech, ale de facto tyhle dvě spolu skoro nijak nesouvisejí, protože jsou prostě z jiných kasiček - jsou to dva úrovně samosprávy se samostatnými rozpočty, ale na jiné hierarchické úrovni. Jinak s tím obecným vyjádřením situace máte bohužel pravdu, ale to už je problém přesahující hranice KM.
29. 01. 2014 19:20 | Bob
Reditel nemocnice Dostalik tam byl dosazen, protoze nebyl (nezbyl) nikdo, kdo by KM nemocnici ridil, predtim delal namestka, takze byla jen otazka casu, kdy titanic dojede, takze primo sam Dostalik nemohl jiz udelat zazrak, aby spatne financovani nemocnice otocil, ktera dostava penize od Krajskeho uradu. Kraj zas dostava penize od min.zdravotnictvi. Spis jsem slysel nazor, ze kdyz je nekomu vazne zle, tak urcite ho nevozit do spitalu v KM v patek odpoledne a o vikendu, pac tam jsou sice doktori, ale je jich tam MALO na hodne pacientu, aby se mohlo setrit, pak ale lekari nestihaji kvalitne delat medicinu....to je ale problem v celem CR v okresnich spitalech a mame byt radi, ze nejsme na Slovensku, tam se pry zastavil v nemocnicich (okresnich) cas pred 20 lety...Takze asi tak...jsou dulezitejsi veci v KM - treba muzeum Karla Kryla, kdo nasypal snih na podium na namesti apod....
29. 01. 2014 16:39 | Jarda1
O tom řediteli nemocnice něco víte více než se píše?
29. 01. 2014 15:16 | Expert
K Bohuš: To snad nemyslíte vážně takto nabádat občany aby nešli k volbám! To chcete aby na radnici strašily stále staré struktury a křiváci ? Ty už si teď chystají rezervní nové fleky a dělají půdu pro své kamárádičky, kteří je tam vystřídají aby i nadále mohly ovlivnit chod radnice a tahat za nitky pro svůj prospěch. /viz-Maly-Hebnarová /atd. Ředitel nemocnice má nějaké nesrovnalosti v hospodaření./odvolán/ Co dozorčí rada nemocnice/ v ní i Malý/ jak dozírala.? Asi jen na své příjmy aby byly dostatečné! A těch svinstev je zde v KM více. Co tak se na ně podívat a oslovit zastupitele na zítřejším jednání?
29. 01. 2014 11:46 | bohuš
Pane Pálko, to už v tom zastupitelstvu se nenajde jeden rozumný člověk? Jaké šou pro turisty, jaká zajímavost? Vždyť ti vůbec nemají ponětí kdo byl Kryl. To ve skutečnosti neví, ale totiž ani nezajímá !!! spoustu našich občanů(zatím jsem tu nečetl snad ani jeden kladný ohlas), natož by to zajímalo turisty a ze zahraničí. Mám dojem, že se radnice zbláznila, ale spíš zase tam někdo chytračí ve svůj prospěch. Prosím vás, kdo přijede do Kroměříže tak běží především na zámek a do zahrad. Nebo možná ještě tak do zrcadlového bludiště nebo nějaké podobné atrakce. Kdo z nich půjde na Kryla??To už dřív navštíví podzemí místního muzea, možná ještě nějaký kostel, pokud bude otevřeno, jinak nic! Samozřejmě krom těch hospod.
Když chtěli opravit Starý pivovar, raději tam měli ponechat restauraci, udělali by mnohem lépe. Pane Pálko, že by zrovna vzpomínky na Kryla byly nějakou kroměřížskou zajímavostí, no tomu snad nevěříte ani Vy sám.
A co to je prosím to badatelské centrum s expozicí? Zase nějaká šikovná habaďura na obyčejné lidi? Zase další výhodné fleky pro nefachčenka? Kdy to už konečně skončí? Asi nikdy. K volbám nejdu. Vychází to nastejno.
28. 01. 2014 17:22 | Petr Pálka
Toníčku, věc se má tak, že ten projekt je, jak to vypadá, skoro před ukončením. Ta rychlost je překvapující. Vždyť Zastupitelstvo města Kroměříže 30. 8. 2012 schválilo projekt na nové využití Starého pivovaru a původně schválilo harmonogram realizace projektu "Starý pivovar - expozice Karla Kryla" na období 2013-2015. Kritika toho projektu, souhlas či nesouhlas s ním je bojováním starého boje, prostě už to nejde zastavit ani pro dalších 5 roků změnit. Taky jde o účel. Nemá jít o badatelské centrum s expozicí, což by přece jen bylo moc zajímavé. Výbor Regionální rady Regionálního operačního programu (ROP) Střední Morava to podpořil, protože jde o aktivitu zaměřenou na cestovní ruch, jde o další zajímavost Kroměříže, asi hlavně šou pro turisty, aby sem zajeli, zavzpomínali, něco koupili, pojedli a popili - a ve městě pobyli
o nějakou hodinu déle
28. 01. 2014 15:19 | Filip
S.B. No a je to. To nestačí? Mohlo se ušetřit na nutnější výdaje. Valné většině zdejší veřejnosti už Kryl nic neříká a mladé generaci tuplem nic.
28. 01. 2014 11:30 | S.B.
v kroměřížské knihovně je připomenuto Krylovým koutkem (kdo by nevěděl)
27. 01. 2014 21:30 | Toníček
Petr Pálka: K. Kryl byl složitá osobnost, v posledku hodně zatrpklá. Kdo po revoluci čekal andělské sbory a vše akorát, byl naivní. Lid nastolené demokratické principy nevyužil, volil dle své vůle (zvůle) a nebyl ochoten vnitřní katarze, včetně "uskromnění". Lehce zapomněl na minulé časy, včetně bolševické tyranie. Kladu si otázku: byli jsme vůbec hodni této historické volby? Předpokládám, že jste kritikem nesmyslného projektu Krylova pomníku na Starém Pivovaře, není-liž pravda. Snad se dá ještě tomuto nesmyslu zabránit.
27. 01. 2014 19:52 | Petr Pálka
Kritéria výběru neznám, divil bych se ale, kdybychom mezi devíti stěžejními Krylovými písněmi, na nichž je koncepce památníku postavena, nenašli i tuto kritickou z roku 1993:
http://www.karaoketexty.cz/tex...
25. 01. 2014 19:45 | Lukáš
Kryl neměl dobré vzpomínky na Kroměříž, protože ať je tady jakýkoliv režim je to město podrazáků, kryptokomunistů ,převlečkábátníků, kariéristů a vládnou tu lidi, kteří s tímto městem nejsou spjati.
25. 01. 2014 19:37 | Staňa
Kryl na Starém pivovaře: A co na to kroměřžská veřejnost? Prostě radnice si to vymyslela a šlus.. Důkladně vymyslela, včetně uvedených "výhod" , o kterých se dopředu samozřejmě nemluví. Docela by mne zajímalo, kdo bude šéfem tohoto "kulturního stánku". Vážení, to není jen těch 13 melounů na rekonstrukci, ale další placená místa, prachy na provoz atd. Bože můj !!! není na sociální oblast, domovy důchodců, charitiativní a dobrovonické projekty, to naši radní neví??? Co je pro město potřebnou prioritou??? To nešlo vyřešit pamětní deskou, připomínkou např. v kroměřížské knihovně, kroměřížském muzeu a pod.??? Myslím, že by to bohatě stačilo. Sám Kryl by na něco takového co si (pro sebe) plánuje radnice z vysoka kašlal. To absolutně nebyl jeho styl. No a s tou zlínskou dodavtelskou firmou, to je vrchol neuvěřitelné arogance. Jinak se to nedá říct!
24. 01. 2014 15:58 | Karel
Kryl.muzeum je ukazka jak se da protlacit cokoliv, klidne i uplna blbost, hlavne ze se to umi zduvodnit, prosadit, schvalit a utratit prachy.....Myslite vazeni, ze 13 milionu nepotrebuje nikdo ze zrizovanych organizaci MeU Kromeriz ? Napriklad Domov duchodcu nebo nejaka Zakladni skola ?
24. 01. 2014 09:41 | jožka
Nic proti Krylovi, ale není to trochu zbytečná pompéza ten jeho památník na Starém pivovaru? nestačilo by něco "skromnějšího? Jako turisticky-návštěvnicky si myslím, že v případě K. Kryla jde o místní záležitost a těch fanoušků Kryla písničkáře také už není mnoho. Podle mne to budé časem mrtvé místo, kde se budou akorát tak živit dobrými fleky jako vedoucí, podvedoucí, průvodci a další a další ... nějaké ty městské úřednice a jejich děti. Uvidíte. Nic víc.
23. 01. 2014 16:56 | Pepa
Alex: Zalezi kde se tech 13 milionu na Kryla vezme , ví to někdo ? Je to JEN z rozpočtu města ? Nebo je to financovano z nejakeho fondu EU ?
Samozrejme ze je to zlodejina, ale i zlodejina za 13 melounu jde obhajit tak, aby vse bylo v poradku a nejaka firma se najedla a zadavatel zustal cely....
23. 01. 2014 15:13 | Alex
Trochu mimo téma, ale zase tak daleko ne. V info novinách je článek, že na Starém pivovaře bude zřízeno muzeum Karla Kryla. Nic proti tomu. Ale že to má stát 13 milionů, tak to mě hlava nebere.To ten pivovar budou stavět znovu?
23. 01. 2014 12:55 | Marcela
Jak asi skončilo výběrové řízení na tisk zpravodaje ?
Proč "informační portál radnice" (https://ezak.mesto-kromeriz.cz...) mlčí ?
Vyhrála to Jutty Group s.r.o. z Přerova ?
03. 01. 2014 20:27 | Libor
Lukas z ODS je jako vyhorele palivo z jaderne elektrarny - spis je mi ho lito, ze nema kapku sebereflexe a jeste se cpe do senatu. Navic s tim stahuje a ubira sance dalsim z ODS - Hebnarova a Simunkova. Uvidime na podzim co z toho duo Danča+Blanča vyždíjímaji v KM!
03. 01. 2014 13:08 | Jarda1
a.a.: nějak jsem nepochopil to co jste tím chtěl říci a co to má vlastně společného s tím videem
03. 01. 2014 00:53 | a.a.
K Jarda 1: na kroměřížanovi se uchutit nejde, proč také? Není důvod.Je to pouze otázka názoru diskutujících.
02. 01. 2014 23:49 | Jarda1
Jeden modrý hoch se taky poukouší uchytit, leč než v Senátu by se spíše uchytil u Monty Phyton http://www.youtube.com/watch?v...
29. 12. 2013 20:13 | Argus
K paní Tučkové a Jaroslavovi: pan Králík je zásluha paní starotky.
28. 12. 2013 22:05 | Jana Tučková
Ale samozřejmě, že jde také o Králíka, vždyť jeho profesní minulost by měla být pro koměřížské občany a zejména pro radnici důležitá! Tedy kdo, proč a na jak dlouho ho do funkce ředitele DK Kroměříž dosadil?
18. 12. 2013 19:51 | Jaroslav
Nejde o pana Kralika, jde o to, kdo HO do te funkce dosadil, kdo s nim podepsal smlouvu a na jak dlouho !!! Ten kdo to udelal, ten nese take zodpovednost, NE jen pan Kralik.
18. 12. 2013 18:02 | Jana Tučková
Jiří Králík je zkáza Kroměříže, copak to opravdu vidí tak málo lidí? Stačí si jeho jméno zadat do googlu a už se na vás sypou kauzy Letní filmové školy v UH, městských kin v UH i Festivalu nad řekou v Písku - tohle všechno dokázal pohnojit na maximální možné míře nejen po stránce finanční, ale především co se kvality výsledné práce a mezilidských i pracovně-právních vztahů týče. Copak to nikomu nepřijde divné? A po každé pohromě, kterou pan Králík způsobí, se bez jakéhokoli břemene zodpovědnosti jen zvedne ze své vedoucí funkce a přesune se dál, zase na jiné místo republiky, kde ho asi ještě neznají, a tam znovu páchá škody. O jeho působení v MFF Cinema Mundi (2010) v Brně se sice veřejně moc nemluví, ovšem nechal za sebou také pořádnou finanční spoušť, na kterou tehdy doplatilo nemálo lidí. Umí si lidi získat, to ano, nejspíš je ohromí svými kulturními vizemi, avšak tyto stavy zpravidla nemívají dlouhého trvání. Jeho úmysly primárně také nejspíš nejsou špatné, ale jakmile se už všechno netočí jen kolem jeho osoby, jak přestanete reagovat na to jeho pitomé uculování se a začnete vnímat v jeho programech skuliny a v jeho chování aroganci a nadřezenost, tehdy vám začne horečnatě vyhrožovat, vulgárně vás napadat a v krajním případě se neštítí ani soudních sporů. Mluvím z vlastní zkušenosti a apeluji na občany Kroměříže, aby se už probudili a podívali se na tohoto pána střízlivýma očima. Kroměříž je krásné historické město a nezaslouží si zbytečné problémy tohoto typu. Proto přesuňte se zase už někam jinam, milý pane Králíku, prosíme vás o to!

Pro ilustraci doporučuji například:

http://www.acfk.cz/acfk10/edit...

http://www.tyden.cz/rubriky/ku...
17. 12. 2013 18:47 | Karel
"slušelo by jí víc než purkmistrovská sesle". No já si naopak myslím, že jí to ve starostenském sluší! Moc jiných, kteří by to dělali reprezentativněji, neznám. Vy ano? :-)
12. 12. 2013 19:23 | jirka
to: jašek vladimír. Máte pravdu, zejména co se těch úřednických molochů týká, ale s tím nic nenaděláte. Jsou tam usalašení a dobrých místeček se tak hned nevzdají (jen v Kroměříži co se jich přiživilo). Ale to jakoby nikdo neviděl. No bodejť, jsou tam hezky za bučkem. Na jejich "výkony" by stačila tak třetina počtů. Tam kde by měli zaúřadovat mlčí, jsou zkorumpovaní, o tom víme své, jen buzerují na prkotinách a v zásadních věcech nečiní. A my je živíme. Pořád se mele o šetření, ale ministerstva si své prebendy nepustí. Oni ti "památkoví" jsou totiž placeni ministerstvy.
11. 12. 2013 22:13 | Jarda1
Toníku, zámek a zahrady, ať už budou mít jakéhokoliv vlastníka, tak budou moci čerpat např. ze speciálního dotačního programu pro památky UNESCO. Tak jako z jiných programů mohou čerpat jiné památky, které mají soukromé vlastníky. A nikoho to moc nepohoršuje.
11. 12. 2013 20:30 | Jašek Vladimír
já si myslím, že církev by mohla být lepším hospodářem. Nakonec, ať ukáže co umí. Proč sýčkovat. Kdysi to patřilo olomouckému arcibiskupství, po staletí proti tomu nikdo neprotestoval, hospodařilo se tu dobře, tak co. Horší je to s úředníčky tzv. památkové péče, kterých na zámku nabobtnalo nevídaně. Tam jsou ulité zbytečné výdaje ze státní kapsy, teda z našich daní. Kdyby se tak ty úřednické molochy redukovaly! To by se ušetřilo! O jejich dosavadní produktivitě raději nehovořit. Co se dalo, v Kroměříži jen zpackali a nechali zbourat. Veřejnost jejich přínos vnímá jak slýchám povětšině negativně. A to jsme si slibovali jak se to právě v Kroměříži zlepší! Kdyby tak ten pan arcibiskup trochu ty ouředníčky vymetl. Udělal by moc dobře.
11. 12. 2013 20:06 | Toník
Připusťme, že bude zámek a zahrady vráceny. Až Arcibiskupství zjistí, kolik je bude stát roční provoz a také samozřejmě nutná běžná údržba a následné opět neodvratné opravy a investice, možná začne litovat, že vůbec o něco požádalo. Osobně by mne zajímalo, kolik Zámek aKvětná spolkne na roční provoz jen za elektřinu, vodu a topení, další náklady na lidi starající se o provoz ani nevzpomínám. Ze vstupného si na sebe nevydělá, to bude církev zase žádat další dotace od státu, protože je to přece pro nás, pro lidi? Měla by si vše platit sama a na základě restitucí již nic nedostat. To jsem na to zvědavý.
11. 12. 2013 15:50 | skeptik
Toníkovi poděkování za opravdu trefnou prognózu možného vývoje na radnici a souhlas s tím, že by to byla pro Kroměříž katastrofa. Ke Koplíkovi snad, že patří určitě k těm největším škůdcům rozvoje města, otázkou je, co ten nový rozvojář? Ten patřil k hrobařům fy. Elma-Therm a rovněž již probíhající činnost na radnici budí obecné pohoršení. S tvrzením o navrácení zámku a Podzámky s Květnou bych ale velmi polemizoval. Církev by byla sama proti sobě. Sám bych si raději počkal na výsledek, než vypouštěl poplašné zprávy. V tomto příspěvku z Vás zaznívá nějaká zloba a nenávist. Zajímalo by mne z čeho pramení.
11. 12. 2013 13:37 | a.a.
K Expert: před Vánoceni se dávají dámám květiny a zámecké víno( všem zastupitelům), co si rozdělí vedení úřadu to je druhá věc a otázka?
11. 12. 2013 13:25 | Expert
K Argus a Pepíkovi: No to je správná informace .Jen tak dál s dalšími i zastupiteli.A nevíte náhodou jaká bude letos pro vedení radnice výslužka k závěru roku? To se zas někteří naž...u !
11. 12. 2013 13:15 | Argus
K Pepíkovi:Plukovník začal jako major(ne mag.) na okresním ředitelství v KM jako šéf v polovině 90. let s bouračkou služebním vozem byl klid!a uklidili ho do ZL.Dnes je v pohodě na radnici v KM, jak dlouho? do voleb?, pokud ho neodvolá ředitel krajského úřadu.Nebo skončí s paní starostkou, je to otázka času.
11. 12. 2013 12:41 | pepik
Argus: Plukovnik asi zrejme toho vi tolik na vsechny, ze je lepsi aby delal tajemnika-trafikanta a maji vsichni klid vcetne starostky. A vubec nedelal on za komunistu nahodou v Kromerizi toho "strážce verejneho poradku" ? Mel prezdivku šedý mor.
Krejcir je byvaly obchodni reditel z fy. ElmaTherm a je velmi schopny rétor.
11. 12. 2013 12:02 | Argus
K Věra:máte pravdu, bývalý plukovník policie (v.v.)nemá na radnici co dělat, ničemu pořádně nerozumí i když má dva tituly, má svůj policejní důchod a výsluhy(obojí ne malé)je to šlápnutí (pořádné)vedle paní starostky.dále no comment.
11. 12. 2013 08:50 | pepa
Johny: já si myslím, že s těmi restitucemi (zámek, zahrady) se d.f. oproti stávající situaci moc nezmění. Je ale otázka, jak to bude dál s financováním oprav, rekonstrukcí. Je fakt, že zanedbaný stav je výsledkem "péče" státu a toho vašeho "prostého lidu".
Uvědomte si laskavě, že Kroměříž byla biskupským městem odjakživa. Olomoučtí biskupové ji z bezvýznamné osady povýšili na město, které zvelebovali celá staletí. Že se na tom podíleli běžní obyvatelé je samozřejmé. A že ve středověku platili takové a takové normy a pracovní podmínky je také snad pochopitelné. Pokud byste se více zajímal o historii, pak byste věděl, že právě v biskupské Kroměříži to poddaní měli relativně dobré. Zdejší církevní vrchnost byla na rozdíl od světské docela osvícená a humanistická.
To co kolem církevních restitucí se rozběhlo je hotová demagogie, která těm našim " hospodským honzíkům" náramně vyhovuje.
11. 12. 2013 07:48 | Marcela
Výběrové řízení na tisk zpravodaje pro rok 2014 vyhraje firma Jutty Group s.r.o. z Přerova.
10. 12. 2013 20:27 | Jarda1
Je to strašlivá drzost, nechat si něco před víc jak 60 lety ukrást a pak, když se do toho po letech chátrání, aby to dali aspoň do trochu původního stavu, rozhodnou investovat, to chtít zpět. Neslýchané. Když už, tak to co nejvíce pobořme.
10. 12. 2013 19:54 | Toník
Johny, špatně čtete, já jsem o placení vstupného nemluvil a pokud považujete za normální něco za stamiliony opravit z našich peněz a potom to dát pár černokněžníkům, kteří jsou placení z anšich peněz, tak jste také černokněžník.
Přečtěte si dobře co kdo píše a potom odpovídejte, pletete si jména a příspěvky.
10. 12. 2013 18:45 | johny
Toníku, mě fascinuje na tomhle uvažování dvě věci.
1) že se tak nějak automaticky došlo k tomu, že se budou vybírat poplatky za vstup do podzámky. Povídal to Franta v hospodě, takže to tak bude na stopro.
2) že vás moc nepobořuje investice několika set milionů korun do rekonstrukce. Ta jako připlula odkud? Neplatí to náhodou tentýž prostý lid, který to kdysi vlastníma rukama vystavěl? To je přece špatně, sdírat jej ještě jednou...ale počkat, vždyť to přece vlastní ten náš hodný stát. Tak jak si to ta církev má zaplatit sama, když to ani není její... Vy určitě taky platíte sousedovi opravu auta, že jo?

Osobně bych řekl, že k tomu přispěl Bohouš Sobotka svými velkohubými povolebními vyjádřeními o finanční redukci restitucí. Církve zůstaly ostražité a nejisté, takže preventivně žádájí i to, co původně převzít nechtěly.
10. 12. 2013 18:40 | věra
S vedením by měly odejít i obě protekční asistentky. Naďová, když neposkytuje své tělo tajemníkovi, tak si dělá co hce, jezdí si autem na nákupy. Druhá je řidič starostky, která ji dohazuje kšefty na tiskoviny a propagační materiály.
O Krejčířovi jsem slyšela, že je absolutně neschopný. Vedení města udivoval při konkursu s vizemi, ale v praxi si pletl vše, na co sáhl. Investice v rozkladu, všechny akce se musely přesunout na rok 2014 a majetkoprávnímu vůbec nerozumí a plete si pojmy s průjmy.
Vedení radnice slibovalo, že sníží počty úředníků. Opak je pravdu. Bylo přijato 40 nových kamarádů tajemníka. Ze 164 je 205.
10. 12. 2013 16:11 | Pavlík
m.c.: a proč ne? Pokud bude vstupné, bude i větší pořádek! A ty kamery tam měly být už dávno. Že by zahrady byly na vysoké úrovni ani bych neřek. Je hóóóódně co napravovat.Ty bufety a zmrzlinové stánky zrovna moc parády nenadělají. O dřevěném zahradnictví v Podzámce za miliony už byla řeč, tím se zrovna také nemáme co chlubit.
Domnívám se, že ani po restituci se stejně nic moc nezmění. Jen těch památkových úředníků co se v zámku živí. Tam by se ušetřilo!
10. 12. 2013 15:14 | m.c.
kAMIL: A dnes je v zahradach bordel ? Myslim si a spousta kromerizaku take, ze mame Zamek a zahrady na vysoke urovni a vajgly, papiry se tam nepovaluji! Kde je jistota, ze novy spravce sjedna podle vas "konecne poradek" ? Nainstaluje na stromy kamery a bude hlidat vchody ? Tim konci klid a genius loci teto pamatky....
10. 12. 2013 15:06 | kamil
Kozel: Aspoň bude v zahradách konečně pořádek. Je na čase, aby si na dosavadní provozovatele konečně někdo pořádně došlápl. To co tam ti "odborníci" předváděli stálo za ....
10. 12. 2013 14:29 | Jarda1
Toníku, to směšujete dohromady dvě věci, které plně nejdou dohromady. Ale je otázkou, jak tam mohla přijít dotace, když NPÚ nebyl coby vlastník jistý.
10. 12. 2013 13:56 | Toník
Kozel má novou informaci, která je na nový článek. Černopr...níci z Olomoucké Arcidiecéze požádali o vrácení Kroměřížského zámku s Podzámeckou zahradou a Květnou zahradu. Teď se mi začínají spojovat ty velké snahy a hlavně podpora chválabohu bývalé poslankyně Šojdrové o financování revitalizace Podzámecké zahrady a Květné zahrady za sta miliony. Věděla, že se to bude vracet. Kalousek ta sv..ě to již měl vymyšlené a předjednané. A takto přijdeme o řadu památek, ty církevní restituce nás nebudou stát jen cca 55 mld Kč, ale stovky mldk Kč. A to je ještě chce někdo volit? Leda blázen a sebedestruktor.
10. 12. 2013 11:17 | Argus
K Toník: taková drobná poznámka k p. Dvořáčkovi, legendární byl ve svém úřadu a to proto že měl k dispozici majetek města , který roztrodal, (je otázka co za to dostal a také propil)
město mělo za jeho éry rozpočet kolem900mega, dnes má třetinu.Dvakrát vstoupil do jedné řeky a jak to s ním skončilo a nyní se snaží kandidovat zase znovu.
10. 12. 2013 11:05 | Kozel
Tak a ted uvidite, jak budeme vsichni platit za vstup do Podzamky a dalsi poplatky....ach jo a nebo diky pane Kalousku ?

http://zlin.idnes.cz/cirkev-ch...
10. 12. 2013 09:25 | a.a.
K Johny do určité míry máte pravdu, že se p.Číhalová kvůli funkci a penězům spráhne i s čertem.K Jarin. pan Krejčíř na Radnici končí(mimochodem finančně potopil svého šéfa p. Mráčka jako ostatní jeho ředitelé) p. Šimůnková bohužel není
na svém místě a vrátí se do muzea tak jako celá ODS.
10. 12. 2013 09:13 | Boris
Clanek a komentare pusobi, ze se vlastne tech "starych vykopavek" co sedi na radnici a rozdeluji si trafiky bojime! Uz predem vime, co si rozdeli za posty a nic s tim neudelame ? Dvoracek, Sedlacek, Cihalova atd atd uz nemaji co nabidnout, nemaji potencial, jejich baterie jsou vybite a my obcane s nimi pocitame dale ? Proc uz predem ? Proc jen sedime a nadavame ? Je to o demokracii a volbě lidí ! Nenechme rozhodovat Maleho, Docekala, Hebnarovou, Cihalovou ! Nemaji a nebudou mit co nabidnout !
10. 12. 2013 03:15 | johny
Paní Číhalová je ročník 1961, to znamená, že by s ohledem na potenciální důchod mohla naposledy kandidovat za 7. politické uskupení v komunálních volbách 2018, případně v roce 2022. Ovšem tato domněnka platí pouze za předpokladu, že vláda mezitím nezvýší věkovou hranici pro odchod do důchodu, to bychom se s ní mohli na radnici vídat možná ještě na začátku třicátých let.
10. 12. 2013 01:53 | Karel Toman, ml.
Toník: děkujeme za vhodné připomenutí Správy majetku a Technických služeb (resp. dvojice Dvořáček / Sedláček), i za úvahu nad budoucí kariérou pí. Číhalové. Jen připomínáme, že lidé s podezřením na politické krytí tu řídí i vzdělávání našich dětí. Vizte zde: http://www.kromerizan.cz/clank... a zde: http://www.kromerizan.cz/clank...
09. 12. 2013 18:55 | Toník
Úvahy autorovy jsou zcela správné a směřují do terče. V roce 2006 si takovou trafiku, ač křičel, že ten kdo to říká je darebák a lhář, sám legendární Dvořáček a bylo to místo ředitele Správy majetku města Kroměříže, další trafika pro ODSáka Sedláčka bylo vytvořené místo technického náměstka v kts Kroměříže s našlápnutím na jeho ředitele a už se to blíží. Není to tak dlouho, co na radnici vymýšleli jak to udělat, aby mohl do křesla tajemníka radnice usednout bývalý vysoký policejní hodnostář Dočekal. A vymysleli. Nemohli vyhodit Menčla, tehdejšího tajemníka, protože ač byl nečitelný, měl velkého zastánce Dvořáčka a věděl toho příliš moc z pozadí na radnici, takže musel zůstat loajální a nesměl mluvit a proto mu byl vytvořen odbor informatiky a teď se děje to samé. Hledá se místo pro Hebnarovou, Číhalovou a Šimůnkovou. Hebnarová by mohla jít na kulturák a nebo do již zmíněného nového odboru. Číhalová má blízko k sociálním službám a sbírá záporné informace a pochybení vedoucího ústavů sociálních služeb Vojtka, takže toho by mohla nahradit a nebo hop na nový odbor. Šimůnková je naprosto neschopná a ničemu nerozumí, o územním plánu neví nic, plánování rozvoje nerozumí a tak dát ji na Odbor rozvoje by byla pro město v tomto ohledu sebevražda. Možností je dosti a více, ale myslím, že se nemýlím, takže jedna z uvedených možností určitě vyjde. ODS to má v komunálních volbách jasné, propadne, Číhalová se chytře přihlásila do Starostů a nezávislých a udělala již asi 6. přemet ve volebních stranách a svých členských působeních, takže ta udělá pro další funkci vše a cokoliv a spřáhne se s každým, ta nemá páteř, ale má šanci zůstat v zastupitelstvu, ale bude asi v opozici, pokud nevyhraje ČSSD, potom bude opět vrkat s Malým. Tož tak, to je asi tak všecko,co jsem chtěl říct k tématu.
09. 12. 2013 13:32 | Jarin
Jeste bych pockal kdo vyhraje volby, protoze pak se trafiky budou rozdelovat. Kdyz kromerizane nebudou volit ODS ani CSSD, tak je sance, ze by se mohlo neco pohnout. Uvidime jak na volebni kampani zapracuje ANO nebo vseobecne mensi strany. Urcite za nitky taha a bude tahat Milos Maly a svoji loutku uz drzet na zidli starosty(ky) nebude. Jiste je, ze ODS nema a nebude mit uz tolik volicu. Krejcire bych predem jeste neodstreloval - ten jeho teoreticky nastupce Simunkova neni tak silny v podpadcich jak se muze zdat a teoreticky nebude kdo, by ji tam pak instaloval a Krejcir to prezije.
09. 12. 2013 11:00 | Vítek
Na povzdech že: tak to chidilo v Kroměříži vždycky jen dodávám: nejen v Kroměříži.
Co s tím? Kde najdete "ty spravedlivé"? Už to tu někdo psal, že totiž "každý čeká na svou příležitost". I tím, že ji trošku "pomůže". Myslíte, že jiná radniční sestava by jednala jinak?

Přihlášení do diskuze

nebo se můžete
Zaregistrovat »

Poslední komentáře

29. 01. 2016 - 17:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stávající senátor za Kroměříž M. Malý v rozhovoru poněkud militaristickém zmiňuje Kroměříž: „…Zažil jsem jeden ...
01. 12. 2015 - 16:18 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stalo se viz http://www.ado.cz/ Arcibiskupství převezme první domy z areálu kroměřížského zámku ...
30. 11. 2015 - 18:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
kk, jsem si toho vědom, ale nechtěl jsem směšovat nebo zaměňovat původní Vánoce starých křesťanů ...
Jen malá poznámka: podle Pravidel českého pravopisu z roku 1993 se Vánoce píšou s velkým ...
17. 11. 2015 - 17:21 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
A dodatek. Z kroniky města Kroměříže za rok 2012, kapitolka politické strany atd:: "KDU-ČSL ...
17. 11. 2015 - 17:10 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
Ze stránek facebookových Hnutí Zvuk 2012 https://www.youtube.com/watch?... ...
08. 10. 2015 - 17:47 | Petr Gremlica
V Kroměříži se diskutovalo o uprchlické krizi
Ano jste tu správně - co se vám nezdá, že na uprchlíky nenadáváme? Účastníci diskutovali - ...
Je fajn vidět, že o uprchlících se dá bavit i kultivovaně. Jak uvedl někdo v ...
Neskutečný článek, jsem vůbec na Kroměřížanovi? Ale tak hlavně že si účastníci rozumněli, lidé s ...
Na jednání společnosti Magic Bus a občanského sdružení Hortus Moraviae lze vidět podobnosti: V případě ...
22. 09. 2015 - 17:07 | Petr Pálka
Report z VI. zastupitelstva z 16.4.
V roce 2005 vydalo město Kroměříž nákladem 2000 kusů životopis Ludvíka Svobody z pera jeho ...
TPLK: Tak s tím Solarisem jsem se seknul, zaměnil jsem trolejbus s autobusy. Zase tak ...