Nebuďme puritánštější než puritáni a Malý výjimečně souhlasí s Motyčkou

V průběhu posledního zasedání zastupitelstva vzešlého z voleb z roku 2010 se zase po čase sešlo pohromadě všech 27 zastupitelů. Po hladkém průběhu, kdy jeden z nich tu a tam i luštil křížovku první delší diskusi vyvolal až vcelku nenápadný bod týkající se změny zřizovací listiny kroměřížských sportovišť. Jelikož byl na zimáku opraven dřívější bufet a dle šéfa sportovišť a zastupitele Karla Holíka (ČSSD) s některými nájemci nemá být vždy úplně nejlepší dohoda (např. v záležitosti zákazu kouření) a v případě zimáku navíc potenciální zájemci požadovali na 2-3 roky odpuštění nájmu, rozhodli se provozovat si obdobná zřízení nejlépe sami a proto je třeba rozšířit doplňkovou činnost v zakládací listině i o hostinskou činnost a prodej kvasného lihu, konzumního lihu a lihovin. Starostka Daniela Hebnarová (ODS) k tomu dodala, že dříve to tam bylo nevyhovující, ale teď se to mnohem zlepšilo a je tam i dětský koutek, takže to může sloužit rodičům malých hokejistů. Na to se zastupitelka Jitka Dvořáková (zvolena za ODS) otázala, zda tam musí být i ten alkohol? Místostarosta a senátor Miloš Malý (ČSSD) jí odpověděl, že bez koncese na prodej alkoholu to nejde dle zákona provozovat a abychom nebyli puritánštější než puritáni, jelikož to tam bude na lepší úrovni než doposud a aby se tam někdo zpil nebude možné, jelikož tam bude leda tak grog. K tomu dodala radní a ředitelka kroměřížské nemocnice Lenka Mergenthalová (TOP 09), že i nemocnice musí mít kvůli své lékárně koncesi na prodej alkoholu. K ní se přidal i – coby návštěvník domácích zápasů zlínského hokejového klubu – Vladimír Kenša (KSČM) s tím, že je tam možné dostat na zahřátí punč či grog, ale normální alkohol nikoliv, a tamní pravidla může dosvědčit i kolega Pavel Motyčka (KDU-ČSL), aby ten – za smíchu ostatních – ale jen odvětil, že neví, jelikož tam pije jen vodu. Na konci této diskuse ještě europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD) projevila zájem o to co si představit pod pojmem „obchodní a zprostředkovatelská činnost a další služby v rozsahu volné živnosti ‚Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách l až 3 živnostenského zákona,‘" což je další z doplňkových činností sportovišť. Její stranický kolega Malý jí odpověděl, že je toho asi na pět stránek a přesný soupis jí může poslat, na což zmíněná jen odvětila, že jí stačilo říci, že třeba na bazéně prodávají plavky.

Mnohem delší diskuse pak pokračovala s dalším bodem týkajícím se aktualizace strategického plánu města. Dle Petra Stiglitze, jenž návrh prezentoval, současný platný strategický plán odkazuje na některé už neplatné věci a také „nezavádí v rámci implementace konkrétní nástroje, kterými jsou např. zásobník projektů nebo akční plán.“ Nyní tedy měli schválit metodiku čili "kuchařku", dle níž se má v budoucnu v této záležitosti postupovat, aby každý odbor na radnici měl přehled jak postupovat. Konkrétní cíle strategického plánu by se pak dle konkrétních dotačních titulů každý rok aktualizovaly. Z několika viditelně hlavou nesouhlasně kroutících zastupitelů se jako první přihlásil o slovo Motyčka, jenž pravil, že nerozumí tomu proč toto rozhodovat den před volbami a měli by to nechat až příštím zastupitelům, jelikož se jedná o velmi závažný dokument a on ho neměl sílu celý prostudovat (má mít 624 stran), ale už jen při zběžném prohlédnutí se mu tam některé věci nelíbily. Jeho kolegyně Sehnalová pravila, že strategických plánu tady na radnici už absolvovali už spousty, a ačkoliv je analytická část bezvadná (zmínila poznatek, že do Holešova jezdí z Kroměříže do školy 54 studentů, což by mohly být dvě chybějící třídy pro gymnázium), tak je tento materiál jen administrativní zátěží pro úřad. Stiglitz namítal, že všude okolo mají funkční akční plán, jen v Kroměříži ne, což samo o sobě o něčem vypovídá. Dále má tento projekt pomoci narovnat komunikaci mezi jednotlivými odbory, aby měly o sobě lepší přehled. Stiglizovi přitakal zastupitel Jaroslav Adamík (KSČM) s tím, že to pomůže při sestavování příštích návrhů rozpočtů města a ty jednotlivé projekty nejsou dogma, jelikož o tom co tam bude, teprve dále zastupitelé rozhodnou. Jeho stranická kolegyně Esma Opravilová oproti tomu trochu nasupeně pronesla, že u tak důležitého dokumentu byla prezentace naprosto nedostatečná a podporuje návrh, aby se to stáhlo. Starostka se pokusila obrousit hrany, když pravila, že to opravdu nebylo záměrem to předložit až den před volbami, ale dříve se to prostě nestihlo a materiál se rodil v obtížích. Dále pokračovala s tím, že to má sice návaznost na rozpočet pro příští rok, ale odsunutí nebude mít fatální důsledky, jen to chtěla ještě stihnout dotáhnout v tomto období, zvlášť když jde jen o schválení analytické části a implementace. K ní se přidala zastupitelka Dvořáková se stanoviskem, aby se to schválilo a nemarnil se tak čas, či tajemník František Dočekal pravící, že úřad potřebuje mít podklady k tomu, aby mohl poskytovat servis. Do diskuse se z publika zapojil i - bývalý starosta a Hebnarové ještě nedávný spolustraník - Petr Dvořáček s dotazem - narážejícím na hlavní programové taháky ODS –, kdy bude dle strategického plánu v Kroměříži dosaženo přijatelné ceny vody, svoz odpadu bude zadarmo a taktéž bude zadarmo MHD, aby nakonec přidal něco ve smyslu, že když to viděl, tak si myslel, že jsou to bilboardy „cikánské demokratické strany“. Po tomto ho Hebnarová přerušila a Stiglitz odpověděl, že toto strategický plán opravdu neřeší. Výsledek celé diskusi nakonec dalo vystoupení místostarosty Malého, jenž pravil, že s Motyčkou málokdy souhlasí, ale toto je opravdu závažná záležitost, nebylo by kolegiální příštím zastupitelům závazně stanovit jak mají „pádlovat“ do budoucna a také, že pro další projednávání by bylo vhodné z předkládaného materiálu vytvořit nějaký „výcuc“. Ve finále tak ani nedošlo k hlasování a bylo to staženo.

V interpelacích se vzhledem ke kolujícím řečem otázala zastupitelka Lea Pískovská (zvolena za VV) na to, kdo zajišťuje stravování pro domovy důchodců a sociální ústavy. Od radní Jarmily Číhalové (Volba pro Kroměříž), která má tuto oblast v kompetenci a o níž šly řeči, že je v tomto skrze rodinnou restauraci zainteresována, přítomní vyslechli, že některá z těchto zařízení mají vlastní kuchyni a stravu si zajišťují samy. V interpelacích dále ještě zaznělo, že místostarosta Malý inicioval dotaz na vedení NPÚ ve věci vstupného v Květné zahradě, na což jim došla odpověď, že výše vstupného není dogma, jelikož se dle vyhodnocení návštěvnosti může pohnout směrem nahoru i dolů.


Chcete-li vložit komentář, musíte být přihlášen.
Případně se můžete zaregistrovat.

Komentáře

21. 10. 2014 12:53 | Jarda1
Nevím, zda se v někde v názvech KSČ(M) a SPO(Z), tedy stran spoluvládnoucích na kraji, je někde slůvko "demokratická" a zda je to slůvka s nimi zejména v prvním případě vůbec kompatibilní. Každopádně to heslo s tou prestiží i nadále beru jako prázdný výkřik do tmy, ostatně jako hodně jiných hesel u jiných.
21. 10. 2014 10:09 | Jiří Mazáč - ÚSVIT
Jarda 1 - Ano, město Kroměříž není zřizovatelem, ale to přece neznamená,že se to našich radních netýkalo.Dávno měli vyvolat jednání na kraji, aby problémy s gymnáziem nedošly tak daleko.Vždyť kraj ovládají strany ,co mají v názvu demokratická, takže jejich spolustraníci. A věřte tomu, že se mezi sebou znají a při troše snahy se dalo tomuto předejít.
21. 10. 2014 00:40 | Jarda1
Tuším, kterou paní myslíte, ale když nechcete slibovat nemožné, tak jak byste dokázali to: "Vrátíme pretiž kroměřížskému gymnáziu." Zvlášť, když město Kroměříž není jeho zřizovatelem.
20. 10. 2014 23:18 | Jiří Mazáč - ÚSVIT
Pane Petře Komínku, jsme ale zase tam,na co jsem upozorňoval ještě před volbami voliče.Pojďme se zeptat paní MUDr.O.Sehnalové,MUDr.Číhalové a jiných, proč nás občany Kroměříže tehdy zradili.Pokud je v těchto lidech nějaká hrdost, ať se vzdají svých mandátů. Když jsem sestavoval kandidátku ÚSVITU, tak mi jedna moje známá nakonec kandidaturu odmítla s tím, že má strach , aby nepřišla o svoji práci uklízečky, přestože má středoškolské vzdělání.Má něco málo přes padesát let a bála se bohužel o práci, protože je zaměstaná přes město Kroměříž.Lidé se bohužel neustále bojí .Stačí k tomu vyhozená paní Lea Piskovská ,ekonom sociálních služeb, který poukázal na plýtvání penězi a jiní. A to máme 25 let po jakési sametové revoluci. Skoro dva biliony Kč dluhů a za tři biliony Kč rozprodaný majetek a peníze skončily u pár "solidních" podnikatelů.Je smutné , že 61% lidí je asi spokojeno a nejde vůbec k volbám.V jedné obci ,ve Zlínském kraji ,za KSČM dokonce kandidoval občan , který neumí číst a má problém se podepsat.Naštěstí zde komunisté byli poraženi .Tohoto občana volili asi z legrace, když v jednom okrsku skončil na druhém místě a ve druhém na místě pátém a to ze ze čtrnácti kandidátů. Hnutí ÚSVIT má jen 14 poslanců, koupená média nechtějí, abychom byli vidět.Někdo z nás má asi strach,ale nebudou to obyčejní, pracující lidé ,kterým chceme sloužit - bude to určitě někdo jiný. Čtěte prosím : www.parlamentnilisty.cz. Zde jsme ještě naštěstí vidět a píše se zde na rozdíl od jných médií pravda.Chtěl bych ještě poděkovat našim voličům, kteří nám dali hlas.Nechceme slibovat voličům nemožné, jako je svoz odpadků zdarma , zdarma MHD a pod. Vždyď vypadnou herny,což je určitě správné, ale pár milionů bude určitě chybět.A kde na slíbené vzít peníze ? Zdražit parkovné, nebo daň z nemovitostí, nebo obojí ?
20. 10. 2014 19:57 | Petr Komínek
V roce 2008 byl starosta Malý na setkání s Šancí pro Kroměříž a velmi vehementně nás přesvědčoval, abychom odsouhlasili jím prosazovanou smlouvu s EAG. Byli jsme tvrdě proti (David Dvořáček může potvrdit), ale většina zastupitelů za Šanci bohužel hlasovala PRO. Někdo tu přede mnou tvrdil, že to nemohla být akce jen p. Malého, vzhledem k tomu, že jsem tenkrát situaci velmi pečlivě sledoval, jsem osobně přesvědčen, hlavně s přihlédnutím k jeho snahám o prosazení jejího podpisu, že aktivita kolem smlouvy EAG s městem Kroměříží ve věci VaKu byla jeho a jen jeho hlavní aktivita.
19. 10. 2014 18:08 | Petr
k Jarda 1: Diky za odkaz, rozbor k VaK Kromeriz je na strane č.17..... Smutne cteni!
19. 10. 2014 17:31 | Jarda1
K pletichám pana Malého ve VaKu http://www.transparency.cz/?p=..., vstoupit ta smlouva v platnost, tak dnes nemá VaK přístup k evropským dotacím
18. 10. 2014 18:48 | Redakce
Komentář od "Ladič" smazán, osobní anonymní útoky tohoto typu jsou už na hranici zákona. Díky za dodržování kodexu Kroměřížana (http://www.kromerizan.cz/clank...) a za konstruktivní diskuze.
18. 10. 2014 13:44 | Miroslav Daněk
Pane Mazáči, nemyslel jsem jen VaK, ale píše se zde o různých problémech, někdo tomu říká pletichy. Takže klidně se mohli někteří zmínit i o tom hlasování. Proto jsem to uvedl. Nevím k tomu nic bližšího, obsah smlouvy neznám. Možná by bylo dobré dát nějaký odkaz, je to už 6 roků. Ale určitě se na to zeptám.
18. 10. 2014 09:35 | Cibulka
Opravdu nebuďte v Kroměříži puritáni, přesto doporučuji:
www.svazky.cz a dále http://www.abscr.cz/data/pdf/k... stranu 41 číslo 22183
17. 10. 2014 21:49 | Jiří Mazáč - ÚSVIT
Vážený pane Daňku, v mém článku říjnového vydání Infonovin nic o pletikách ve VaKu není.Píši tam jen,kteří zastupitelé hlasovali v říjnu 2008 pro uzavření dohody se soukromou společností Energie AG Bohemie s.r.o. Tuto extrémně nevýhodnou dohodu pro město Kroměříž tehdy podpořili i někteří zastupitelé, kteří kandidovali i v letošních volbách.Byli to : Mgr. M.Malý, Mgr.M .Nosková, MUDr. O. Sehnalová, Ing. J. Slanina, M.Šindler /všichni ČSSD/ , RSDr. V .Křemeček /KSČM/ , MUDr. A. Bednář, MUDr. J Číhalová, Mgr.Š.Kašpárková /tehdy byli v zastupitelstvu za Šanci pro Kroměříž a poté kandidovali za Volbu pro Kroměříž. Dále jsem v Infonovinách uvedl,že nikdo z výše uvedených zastupitelů se nemůže vymlouvat na to, že smlouvě , pro kterou hlasovali nerozuměli. I žáci základní školy by po přečtení zjistili,že smlouva je jednostranně nevýhodná pro město a navíc ještě plná smluvních desetimilionových pokut v neprospěch města .Zastupitel musí hájit zájmy občanů, ale proč oni takto hlasovali ? Bylo by asi pane Daňku zajímavé se jich na toto hlasování zeptat. Byly by to asi zajímavé odpovědi.
17. 10. 2014 16:45 | Ladič
Dividendy se samozřejmě vyplácí akcionářům, ale tady šlo o to, aby byly vyplaceny hlavně tantiémy a ty se vyplácí členům představenstva a dozorčí rady, tzn. politikům. Proto ten návrh Malý podal a kdo by byl proti, že. Tenkrát to bylo asi něco kolem 3 mega, takže si nadělili cca 230 tisíc na osobu. Toť pěkná odměna, ale dost nepřiměřená. Na dividendách bylo vyplaceno asi 1 mega, tj. 15 Kč/akcii. Hlavně, že se zdražila voda. Kdyby se tyto odměny nevyplatily, nemusel by se 1 m3 zdražit o 1,10 Kč, ale jen o asi 0,15 Kč bez DPH.
17. 10. 2014 15:20 | Miroslav Daněk
Pane Dvořáčku, co se týká Valné hromady VaKu v roce 2008 , bohužel pozadí neznám. Ale až skončí povolební jednání, tak se k problematice VaKu určitě budeme vracet i snad s lepším vysvětlením toho, co se kolem VaKu dělo. To stejné se týká divident, zde by bylo dobré, aby se každý seznámil s tím, komu se dividenty vyplácí.

U rekonstrukce kina Nadsklepí včetně tribuny je nejjednodušší hodit vše na Miloše Malého. Nikdo nedělal projekt, nikdo nic nekontroloval, nikdo nic neschvaloval atd. Tak si připadám , že za všechno může jen jeden člověk , a to p.Malý. Mám k němu také výhrady, ale vše házet na jednoho člověka je dosti scestné.

A pokud se týká voleb, tak politický systém je založen na svobodném a dobrovolném vzniku a volné soutěži politických stran.
Nejjednodušší způsob je možná se vrátit k volebnímu zákonu z let 1990. A co se týká přímé volby starosty , doporučil bych přečíst si
http://denik.obce.cz/clanek.as...
a
www.mvcr.cz/soubor/analyza-zavedeni-prime-volby-starostu-pdf.aspx
To není jen volba starosty, ale změna kompetencí, možnost odvolání atd.
Ale je nutné o tom diskutovat, pokud veřejnost bude k tomu dávat své podněty, připomínky a žádat o zavedení. A přenášet to na politické strany, senátory, poslance. Ale stále zde budou dvě strany pro a proti.
17. 10. 2014 13:40 | Vojta Navrátil
Ačkoliv jsem odpůrce přímé volby starostů, tak pokud by měl být ten volební systém, kde by kandidovali kandidáti jako jednotlivci a kdo by získal nejvíce hlasů, tak by byl starostou, pak tu přímou volbu raději zaveďme, jelikož by dost dobře mohl získat nejvíce hlasů někdo, kdo tím starostou být nechce či nemá na to čas. U přímé volby se u dotyčných kandidátů alespoň předpokládá, že tím starostou býti opravdu chtějí.
17. 10. 2014 10:30 | Jarda1
Ale ty Teplice nemají žádné dluhy a komunální podniky jako KTS, do kterých je už teď třeba lít peníze.
17. 10. 2014 09:58 | Ladič
Pan Malý toho má za nehty přece mnohem víc. Mimo jiné prosazení výplaty dividend VaKu v roce 2011, rekonstrukce kina Nadsklepí... Všechno pro "blaho" města :-)))
K návrhu systému komunálních voleb Petra Komínka bych přidal jednu zásadní změnu, kterou mimo jiné prosazuje Karel Janeček a to možnost dát i mínusový hlas.
Jinak bezplatný odvoz odpadu funguje třeba v Teplicích již roky pod pravicovým vedením magistrátu a lidi to víc motivuje třídit.
17. 10. 2014 00:16 | David Dvořáček
Pane Daňku dosud nikdo nevysvětlil, proč Miloš Malý nesvolal zastupitelstvo ač měl a mohl k VH VaKu konané 30.12.2008. Víte to Vy a víte, co se na té VH odehrálo ? Víte proč na ní chyběl zástupce největšího akcionáře ? Jak si mohl starosta dovolit neinformovat o tak důležité věci ostatní zastupitele ? Jak si mohl dovolit rozhodnout o neúčasti města jako největšího akcionáře sám bez zastupitelstva ? Budu rád, když mi to přiblížíte. On sám mi to ani při osobním jednání nebyl schopen vysvětlit.
17. 10. 2014 00:07 | Miroslav Daněk
Pane Pálko. Nevšiml jsem si co napsal pan Ševčík nad uvedeným článkem z tisku , a musím uznat, že nejsem zrovna nadšen jeho slovy. Jistá úcta by zde měla být, pokud se týká bývalých starostů, ale i zastupitelů, ale také k novým. A to i vůči Miloši Malému.
Ale jinak zejména slogany na posledním bilboardu, že bude vše zadarmo, mně tak trochu zarazily. To bych od pravicové strany nečekal. Ale prý to nebyl nápad z hlavy paní starostky, ale jejího volebního týmu. A jak už jsem psal, její volební tým dokonale zapracoval a zblnul voliče.

Nevím sice jak se to přímo týká Olgy Sehnalové, ale některé výroky, třeba v Poslanecké sněmovně jsou ještě tvrdšího ražení. A zatím jsem nezažil, že by nějaký spolustraník odešel kvůli tomu k jiné straně. Znám ale případy, kdy to řešili fackou.

Jarda 1."Pravdou je, pokud se bavíme o Miloši Malém, že jeho ostudná role při pletichách s podílem města ve VaKu v roce 2008 je neoddiskutovatelná. A proto jsem rád, že se tam nedostal a nevěřím, že by zrovna Sehnalová mu to pustila."

----možná by to chtělo, Jardo 1., vysvětlit blíže něco o neoddiskutovatelných pletichách.
Ale neodkazujte na volební článek strany Úsvit z Infonovin.

16. 10. 2014 23:14 | Vít Kroutil
Petr Komínek: ale jo, já neodporuji. Dokonce jsem tento volební systém několikrát před volbami zmínil v tom smyslu, že by byl lepší.
16. 10. 2014 20:52 | Petr Komínek
Vítku, to je ale přece o demokracii a správné politice, vyjednávání, přesvědčování, dohodách a o tom překvapivém hlasování a ne o předem domluvených šméčkách.
Myslím, že by to bavilo podstatně více našich občanů než teď.
16. 10. 2014 20:27 | Ludmila
Pane Pálko, pan Ševčík svým komentářem jen ukázal, jak se kroměřížská ČSSD staví ke své nejoblíbenější a nejúspěšnější člence. Nic proti chlapům, ale je to ukázková závist, ješitnost a touha po moci. Moc se mi nelíbí, když někdo převléká kabáty, ale Olga Sehnalová by asi měla změnit stáj.
16. 10. 2014 16:41 | Petr Pálka
Miroslave Daňku, a co říkáte na včerejší komentář, tuším že sedmičky, na kandidátce ČSSD k výsledkům povolebního vyjednávání na fcb stránkách města Kroměříže. „Luděk Ševčík: Dobrá zpráva pro občany. Ta Hebnarová byla opravdu nemožná.A navíc se mi zdálo že začala trpět duševním onemocněním. Přeji aby se z toho dostala a uzdravila se.“ Mohu mít na končící starostku lecjaký názor, s blázny se ale v našich končinách mluví jen opatrně, raději však spíše méně nebo vůbec. Takto shazovat politickou protivnici je, myslím, trapné.
16. 10. 2014 15:33 | Jarda1
Pravdou je, pokud se bavíme o Miloši Malém, že jeho ostudná role při pletichách s podílem města ve VaKu v roce 2008 je neoddiskutovatelná. A proto jsem rád, že se tam nedostal a nevěřím, že by zrovna Sehnalová mu to pustila.
16. 10. 2014 15:12 | Miroslav Daněk
Ladiči, tak jsem konečně pochopil proč se vám tak zajídá Miloš Malý. Protože nechce respektovat výsledky voleb. Tak to je jiné kafe. Já myslel, že máte za to, že snad nějak měl poškodit město. Tak za nerespektování výsledků voleb opravdu nelze podávat trestní oznámení. Jinak z vaší obory jsem neutekl, to nemějte strach. Možná bych si i nahlédl do té vaší, ale nevím kde se nachází.
Takže lovu zdar.
Milá Kačko, za váš příspěvek děkuji. Jak vidím máte dobré zdroje, zřejmě přímo od pramene. Můžete nám poradit jak se odstavuje politik? Velmi by to občané potřebovali znát a nejen v komunálních volbách. Pokud máte dobrý návod tak vám i ten "darebák". fandí.
K panu Milanovi. Možná vámi lomcuje vztek, ale mohl byste si to po sobě aspoň přečíst, pokud tedy umíte česky.
Vlastně jediný příspěvek, který má něco do sebe je od Petra Komínka.
16. 10. 2014 14:36 | Vít Kroutil
Také jsem toho názoru, že se zde řeší z velké části jen drby, případně se zbytečně útočí.
Petr Komínek: No ten systém by byl jistě zajímavý. Mohlo by se ale taky klidně stát, že ten co vyhrál by byl mezi ostatními zvolenými ve svých názorech osamocen.
16. 10. 2014 13:47 | Petr Komínek
Vážení a milí kroměřížští občané, nestačím se divit, co všechno se dovím o tom, co je již jisté a co bude určitě tak. Já osobně si počkám na první zasedání zastupitelstva. Když jsem viděl výsledek voleb a následně sleduji domluvy stran, potom mne napadá, že je vhodné, uvažovat o změně volebního zákona pro komunální volby. Můj návrh je takový: každý občan by měl právo označit na jedné společné kandidátce, která by byla sestavena podle abecedy, svých vyvolených nejvíce 27 kandidátů. Nemohly by se označovat strany, protože stranické kandidátky, jak je známe dnes, by nebyly uvedeny. Ten kandidát, který by dostal nejvíce hlasů, by byl starostou a zbytek funkcí by se dojednat napříč všemi zvolenými 27 zastupiteli. Lidé by tak přímo zvolili starostu, což by bylo spravedlivé a také své zástupce v zastupitelstvu tak, jak je tam chtějí a ne tak, jak jim dnes diktují strany a přidaných 10%. Podmínkou pro kandidování by bylo buď, členství v nějaké straně či politickém hnutí, nebo doporučení kandidáta stranou či politickým hnutím a nebo by se občan mohl nechat zapsat jako nezávislý s podporou určitého počtu podpisů občanů bydlících v dané obci, číslo by bylo vypočteno dle vzorce (zatím není určeno, ale bylo by rozhodně nižší než je dnes pro potřebu podání kandidátní listiny nezávislých). Aby se do voleb nehlásil každý, musel by po zvolení každý případný zastupitel předložit majetkové přiznání a poté by byl zapsán jako zastupitel. Tím by se eliminovala řada lidí i z dnešních kandidátních listin. Po prvních takovýchto volbách, by se strany začaly chovat podstatně transparentněji a slušněji, protože u každého kandidáta by byla uvedena jeho stranická příslušnost a občané dnes dají i na tuto skutečnost. Tak to vidím já. No a teď do mě.
16. 10. 2014 12:26 | IDNES
16. 10. 2014 11:05 | Miroslav Remiaš
Dost se tu spekuluje řekl bych uvidíme jak všechno dopadne a účet stranám můžeme vystavit zas za čtyři roky třeba nás mile překvapí.
16. 10. 2014 10:26 | Fík
Malý by chtěl být místo O.Sehnalové, to ní kec, on se tím nijak netají. Má to potom cenu chodit k volbám?
16. 10. 2014 10:20 | Kačka
Ruzovou by pamatkari asi nepovolili, to by vypadalo divne.
16. 10. 2014 10:17 | Ladič
Ano prý sice nechce starostu, ale místostarosta by jim měl stačit jeden.
Jinak podávat trestní oznámení na Malýho za to, že nerespektuje výsledky voleb? Z které obory toho Daňka vypustili? Tady už zůstává rozum stát. Schvalovat takové jednání vykřížkovaného politika nemůže normální jedinec. Dokonce by chtěl být zase místostarostou? Tak to už je vrchol drzosti a pohrdání lidmi.
16. 10. 2014 10:01 | Jarka
A já jsem zase slyšela, že celá radnice se bude natírat na růžovo a všichni úředníci budou chodit v růžových stejnokrojích. Joooo a taky těch místostarostů bude minimálně 8 ať to za něco stojí .....
Lidi vzpamatujte se !
16. 10. 2014 09:46 | Kačka
Já jsem zase slyšela z dobrých zdrojů, že p.Malý chce odstavit p.Sehnalovou a dostat se na její místo a dokonce chce byt taky místostarosta. Je to vubec mozne, aby mel nekdo takovou hrosi kuzi? Za tohle ho chvalite, p. Daňku? To budete asi stejny darebak.
16. 10. 2014 05:46 | Milan
Zdravim vsechny obcany mests Kromerize. Mam pro vas vsechny snad zajimave informace k diskuzi. V minulyvh dnech jsem navstivil kuloary mistni radnice a zaslechl jsem docela zajimave zpravy. Vznikajici koalice je dle doslechu tak nenasytna, ze pocet mistostarostu bude snad ctyri. Dokonce pan Vondracek chce rento post i pro sebe tak, aby Ano melo tri mistostarosty. Zrejme citi dobry zdroj financi. Navic se chystaji docela zajinave personalni zneny. Dokonce je snaha vymenit i tajemnika a proc? Mane tady jamaradku manzelky pana Vondracja z kraje a to Janu Pisvancivou provdanou Psejovou. Na kraji se ji udajne nedari a tak je potrebs ji uplatnit v Kromerizi. PaniVondrackova by se pty vyjimala na jejim miste na pozici vedouci na kraji nebo dokonce na radnici v KM jako vedouci odboru rozvoje. Takze takovy rodinny podnik. Uvidime, co je natom pravdy. Jestli je to zamer Ano pres Vkndracka nebo vymyskl. Pristi dny nam ukazou, kde je pravda.
16. 10. 2014 00:47 | T.
Ad volební účast - řešení je jednoduché, nemotivovat voliče, ale politiky. A to zavedením minimální volební účasti, jinak nejsou volby platné. To byste viděli, jak by pak politici museli skutečně plnit programy a sliby. Pak by dost lidí k těm volbám i přišlo, co dneska nechodí. A protože pak by nestačilo, že přijdou jen členové stran a kamarádi (+ nějaký ten kompars, který ještě pořád věří na volbu "menšího zla" - to jsem udělal naposled v roce 2006 při parlamentních) a vždycky se tam nějak zvolí, nějak dostanou. A taky by se zabránilo excesům že se do politiky dostane pár recesistů protože zblbnou voliče na facebooku, asi už není cool Kárl, ale aktivismus a bicykly (není případ KM ale o 70 km dál).
Druhá otázka je, jestli by pak do té politiky ale vůbec někdo šel, protože by musel i něco dělat a ne spoléhat na to, že strana to zařídí a ty volby nějak zase dopadnou. Pokud by ani tohle nepomohlo tak pak by možná bylo lepší volby zrušit a udělat tu monarchii :-D :-D Horší by to nebylo
15. 10. 2014 23:51 | Jana
Řeči pana Daňka jsou jak z minulého století. Miloš Malý by se neměl chovat jako zbabělec a měl by skončit. Tak si to přáli voliči, my ho už nechceme! Zemana si zarámujte, ten vyhrál díky podvodu. Pan Němec je slušný člověk a snad i v police zůstane.
15. 10. 2014 16:20 | Miroslav Daněk
Ladiči, ještě tedy jednou.
Politický systém je založen na svobodném a dobrovolném vzniku a volné soutěži politických stran respektujících základní demokratické principy a odmítajících násilí jako prostředek k prosazování svých zájmů.
Ale politické strany se skládají z lidí. A vy máte možnost si z těchto lidí vybírat. A , že se vám někteří nelíbí, s některými jste ve třenici (mimochodem to přesně říkal prezident Miloš Zeman dnes o vyjednávání o koalicích v městech), druhým se zase líbí, ale to už jsem psal. Stále tedy nevím v čem plácám, napsal jsem to stejné co říkal pan Zeman.
Komunální volby jsou o lidech, ale ti jsou ve stranách. Ale snad výsledky kroměřížských a nejen těch, ukazují, že si voliči vybírali, i když stále většina křížkovala polické strany. Zatím je takový systém. Prosazujte jeho změnu. Chcete změnit volební systém, co pro to chcete udělat?
Já si dovedu představit senátora, že v Senátu podporuje zákon o hazardu, o zneužívání sociálního bydlení a podobně a ty návrhy mohou jít od občanů ve městě. A jsou i jiné záležitosti , které může pomoci prosazovat a přesvědčovat o tom druhé. Může také pomoci "otevírat" dveře třeba na ministerstvu. Tím pomůže také i městu.
Nedovedu si představit, že třeba ODS na městě si dovolí jít proti politickému programu ODS. Co kdyby měla kroměřížská ODS v programu , že chce, ať se uvalí na církve ve městě "církevní daň". Bude to vedení ODS lhostejné a kývne na to?
Jinak nechte na Miloši Malém jak se vypořádá s výsledkem voleb. Já spíše jeho jednání beru za odpovědné, protože plní to, co mu MO uložila. Zbaběle, nebo uraženě odejít jistě není to, co byste i vy schvaloval.
A pokud ho z něčeho obviňujete, tak podejte trestní oznámení.
A co se týká paní Hebnarové, nevím proč by měl pan Němec zohledňovat ODS.
Sám píšete, že je to o stranách a ne o lidech.
A, že lidé chtějí změnu máte pravdu. Ale jen 39% z občanů města, a to ani ne všichni. Většina zřejmě je spokojená. Spíše navrhněte způsob, jak docílit toho, aby lidé šli k volbám. Za "komoušů" chodilo 99,99%, i když výsledky byly částečně zkreslené, protože také někteří nešli volit s tím, že nemají koho volit, vše bylo dané.
Dnes mají možnost si vybrat a nejdou.

15. 10. 2014 15:17 | johny
Toníku, pana Němce bych nekamenoval. Faktem je, že ODS jde po 20 (!!!) letech do opozice a hlavně se podařilo rozbít opoziční smlouvu, která tu trvala mnohem déle, než by bylo slušné. I přes kladné hodnocení starostky voliči to ta strana jako celek potřebuje jak sůl. Zastupitelský klub ČSSD je navíc bez od Malého, čímž se vyřešil další problém. A i kdyby snad ne, tak kromě toho bez ČSSD nebo ODS nelze sestavit žádnou jinou nadpoloviční nekomunistickou koalici, v níž by zároveň neseděla paní Číhalová, která tam hřála židle dvě volební období. V takové situaci ani nelze nic moc jiného dělat.

Naopak bych pochválil pana Malého za to, jaký je výborný prognostik. Jeho předvolební slova o tom, že se jedná o jeho rozlučkové volby nyní vypovídají o tom, že pan Malý asi věděl více, než my všichni ostatní. Přejme mu to.
15. 10. 2014 10:05 | Ladič
Je hezké, pane Daňku, že chcete poučovat druhé, jak to chodí v politických stranách, jen bych Vám chtěl připomenout, že jste to byl Vy, kdo tu vypisoval, že komunální volby jsou o lidech a koho si tam zvolíme, toho budeme mít. Já jsem psal, že se to tak jen tváří a stejně to bude o stranách a ne o lidech. Ten, kdo plácá páté přes deváté, jste Vy. Vaše názory jsou evidentně kované. Jinak vládní a komunální programy stran nejsou stejné, takže ctít vládní koalici je jen trapná výmluva. Kde jste přišel na to, že senátor můře pomoci městu? V čem jako? Senát má kompetence de facto k ničemu a týkají se jen zákonů. V některém starším příspěvku jste mluvil o morálce. Kdyby Malý věděl, co to znamená, tak by položil funkci předsedy mo a do vyjednávání se nepletl. Morálně by měl Němec zohlednit hlasy Hebnarové. Zvyklosti bývaly sice jiné, ale lidé chtějí změnu, už by bylo na čase to konečně začít respektovat a ne o tom jen mluvit. ANO, naletěli jste...
14. 10. 2014 23:42 | Miroslav Daněk
Pane Toníku,
jak jste psal "Miroslave Daňku, nikdo s Vámi nepolemizuje o tom, jak fungují politické strany ale také není na ČSSD, aby mluvila do toho, jak se rozhodne ANO. Všichni zde kritizují rozhodnutí p. Němce, který proklamoval, že nechce jít s těmi, kteří sedí v zastupitelstvu již 8 či 12 let. " Nevím zda to kritizují všichni, ale budiž.
Co se týká polemiky, jen jsem chtěl vysvětlit slušně panu Ladičovi, jak to funguje v politických stranách na jeho příspěvek. ( Za ČSSD vedl jednání Malý, takže i když ho lidi vykřížkovali, stejně jsme se ho nezbavili.)
Každá volební strana navrhovala i nové tváře - občané měli na výběr . U ČSSD p. Malý neprošel, u ODS paní Hebnarová ano. Ale pokud se nemýlím, tak byla na radnici také 8 let. To bych měl i já pak kritizovat pana Němce , že šel do koalice s ODS. Ale to berte jenom jako takové šťouchnutí.
Jinak musím pochválit volební tým ODS za dobrou kampaň. Uměl přesvědčovat občany, - vše zdarma nebo za dobrou cenu - z nichž někteří slibům dokonce i uvěřili. Nemyslíte, že i to může být důvod, že skládající se koalice se utváří takto.
"Svatá pravda je, že není povinnost ctít vládní koalici na obecní či městské úrovni, to bychom žádné komunální volby nepotřebovali, prostě se po poslaneckých volbách sestaví to samé na radnicích a je hotovo a ušetří se miliardy, to je správná demokracie pane Miroslave Daňku?"
Nevím sice, že bych napsal, že je povinnost ctít vládní koalici, jen jsem napsal, že kopírování vládní koalice je v pořádku. Ale jestli si myslíte, že by to tak nemělo být, nebudu vám to brát. Já to cítím jinak než vy. Samozřejmě pokud tam tyto strany kandidují a mají následně koaliční potenciál . Když sledujete výsledky voleb a sestavování radnic v ČR, tak je to radnici od radnice různé.
Vždy i záleží na tom, kdo kandiduje a kdo je zvolený a stane se, že ani vítěz voleb není ve vedení radnice. A co se týká dohod stran, nechejme to na nich a také na jejich členech, kteří je do souboje o posty poslali.

Co mně ale zaráží, že už dnes hodnotí přispivatelé, jak to je špatné, už ví jak to bude ve městě vypadat, kdo lže, kdo podvádí, ještě chybí kdo s kým spí. A nešetří se nadávkami. Počkejme, v tom plně souhlasím s příspěvkem Davida Dvořáčka.

-A co se týká sestavení radnice dle vašeho návrhu, není to špatný návrh. To by se zvýšil počet členů ve stranách. A pak by se mohly pořádat třeba nějaké gladiátorské zápasy, u nás třeba v Květné zahradě, a vítězové by pak zasedli na radnici, samozřejmě v poměru k vládním postům. A ušetřilo by se a ještě by se vydělalo na vstupným.
A třeba souboje v krajských městech by to mohla přenášet televize. Možná by to byl lepší program než řada dnešních stupidních pořadů.-
14. 10. 2014 21:43 | Petr Gremlica
Toník: Prosím vás - lhář a podvodník jste tu tak akorát vy a navíc anonym. Nebo možná jen ignorant. Když se podíváte na výsledky: (http://www.novinky.cz/volby/vo...) tak byly 3 možnosti jak vytvořit koalici alespoň o 14 lidech: 1) ANO, ODS, ČSSD (což by nebyl moc změna od minule), 2) ANO, ODS + někdo nebo 3) ANO, ČSSD + někdo další. Ve všech případech by byl dle vás to co jste napsal - takže jen trolujete...

Nebyl jste u vyjednávání, tak jen plácáte nesmysly...
14. 10. 2014 20:58 | David Dvořáček
Stylistická oprava k mému předchozímu příspěvku: Samozřejmě, že je míněno, že legislativa nebrání uplatňování zásad, které jsou obsaženy v projektu Rekonstrukce státu a nikoliv zákonných úprav, které teď připravuje a projednává vláda a parlament.
14. 10. 2014 20:52 | Jarda1
Už vidím paní Sehnalovou, vzhledem k minulosti a jejich soupeření zrovna tu paní Sehnalovou, jak Miloši Malému pouští místo v zastupitelstvu. Ta bude po mém soudu ta poslední, co by tohle udělala.
14. 10. 2014 20:49 | David Dvořáček
Myslím, že na základě těch velmi kusých informací, které máme, je příliš brzy cokoliv autoritativně hodnotit. Nebyli jsme u vyjednávání, nevíme s jakou představou a personálními požadavky, která strana vyjednávání vedla. Počkejme na představení priorit či nějakého projektového plánu práce, který koalice představí, jak alespoň doufám, a to nejlépe i s časovou představou, co kdy chtějí stihnout. Počkejme jak se jim podaří ošetřit možné střety zájmů, jak kompetentně obsadí orgány KTS, Biopasu a VaKu. Směr, kterým se chtějí vydat, udali někteří svými požadavky z minulosti, jiní programem a někteří jen velmi nekonkrétními slovy o změnách. Sám budu náročnější vůči těm, kterým jsem hlas dal, což ze vznikající koalice jsou Pavel Motyčka, Richard Kreml, Jan Slanina, Olga Sehnalová a Karel Smišek.
Miloše Malého čeká v Senátu jistě radostné schválení nevypreparovaných a nikoli bezzubých zákonů, které jeho strana přislíbila podpořit projektu Rekonstrukce státu a jejichž uplatňování na místní úrovni již teď žádná legislativa nebrání, přinejmenším tam, kde druhou stranou jsou fyzické osoby podnikající a právnické osoby. Jistě tu od Nového roku budeme mít zveřejněnu každou takovou smlouvu. Radek Vondráček je garantem ANO přinejmenším u jednoho z těchto zákonů a tak teď jistě kolegům v parlamentu půjde jeho strana na lokální úrovni příkladem. A dojde-li na audity v některých organizacích či firmách, jistě budou tentokrát jejich konečné zprávy celé na webu města.
14. 10. 2014 20:30 | Rob
Nezapominejte, ze Milos Maly je uveden na prvnim miste jako nahradnik za CSSD. Z toho plyne, ze napriklad Sehnalova muze dat navrh, ze nema cas sedet v KM na schuzi , protoze musi byt na jednani v EUROparlamentu s kolegyni Sojdrovou a prvni na rade bude Milos Maly....
14. 10. 2014 20:07 | Toník
Miroslave Daňku, nikdo s Vámi nepolemizuje o tom, jak fungují politické strany ale také není na ČSSD, aby mluvila do toho, jak se rozhodne ANO. Všichni zde kritizují rozhodnutí p. Němce, který proklamoval, že nechce jít s těmi, kteří sedí v zastupitelstvu již 8 či 12 let. A ejhle, najednou je to jinak. Pan Němec je rekordman, ještě není starostou a už porušil slib daný voličům a naplival jim do obličeje. Pro mne je lhář a podvodník. K poznámce, že p.Malý jako senátor může městu pomoci, to je k smíchu, je tam již několik let a nepomohl Kroměříži v ničem. Svatá pravda je, že není povinnost ctít vládní koalici na obecní či městské úrovni, to bychom žádné komunální volby nepotřebovali, prostě se po poslaneckých volbách sestaví to samé na radnicích a je hotovo a ušetří se miliardy, to je správná demokracie pane Miroslave Daňku? Pletete se. Lidé šli k volbám a svými hlasy pro ANO dali najevo, že již chtějí změnu a nechtějí zkostnatělé zastupitele za Volbu a ČSSD a co se stalo? Pan Němec jim sfoukl svíčku naděje a podrazil je. Je to opravdu smutné. Pane Němče styďte se, jste lhář a slibotechna.
14. 10. 2014 19:17 | Miroslav Daněk
Vážený Ladiči,(i Ludmilo) plácáš páté přes deváté. Kdybys znal jak fungují politické strany, což samozřejmě nevíš a jen kecáš, tak bys věděl, že představitelé politické strany, ale i sportovci a další spolky jednají v souladu se svými Stanovami. Jak se Miloš Malý po volebním výsledku zachová vůči ČSSD je na něm. Ale zatím je regulérním předsedou MO ČSSD Kroměříž a jedná v souladu s usnesením MO ČSSD, na tom nic nemění, že nebyl zvolený. A pokud se týká "kašpárků", tak bohužel, asi ke vzteku paní Ludmily, je zvolili občané města Kroměříže. Možná, kdyby paní Ludmila chtěla městu pomoci, tak mohla také kandidovat a stát se třeba také "kašpárkem".
Miloš Malý je senátorem a jako senátor určitě může v řadě věcí městu pomoci, ale v žádném případě o ničem v zastupitelstvu nerozhoduje. A určitě by se zastupitelstvo neváhalo na něho obrátit s pomocí, i kdyby nebyla ČSSD v koalici.
A, že vznikla koalice, která kopíruje vládní koalici, je v pořádku. Jak již jsem psal před pár dny, tak každá politická strana funguje podle svého politického programu a volebního programu a nelze ji "odpojit" od vedení strany.
Ale to je stejné ve veškerých sdruženích s celostátní působností.
Volby dopadly jak dopadly. Vždy budou spokojení a také zklamaní, vždy podle toho komu fandili. Ale vítězem voleb není paní Hebnarová, ale ANO. Možná pokud bude přímá volba starosty, tak to bude jinak. A je na vítězi s kým se bude domlouvat o koalicí.
A jak dopadly volby , o to se zasloužilo také téměř 15 000 občanů, kterým bylo jedno, kdo bude v zastupitelstvu. Kdyby nebyli "lhostejní" tak mohly možná volby dopadnout i jinak.
P.S. ale možná pane Ladiči soudíš o druhých podle sebe.
14. 10. 2014 18:05 | Ludmila
Takže vládní model - moc pěkná výmluva. :( Podraz na voliče, změna pouze v kašpárcích, ale "malý" loutkář zůstává. Jen za stěnou, aby nebyl vidět. Nás zklamaných je asi hodně.
14. 10. 2014 17:26 | Ladič
Vynechal jsem, že Hebnarovou hodil přes palubu Němec a šel radši s Malým. Takže řeči o změně byly jen řeči...
14. 10. 2014 16:18 | Petr Pálka
Aloisi, ČTK dále uvádí: Podle Němce se strany dohodly na spolupráci a na programových prioritách, jednat se ještě bude o rozdělení křesel v radě. Jisté by mělo být, že post starosty obsadí lídr ANO. Při vyjednávání o koalici se podle něj hnutí nakonec přiklonilo ke kopii vládní koalice. "S ODS jsme měli také jednání, která nezkrachovala na programovém průniku. Rozhodli jsme se ale, že budeme dodržovat parametr systému nastaveného v Praze na celostátní úrovni," dodal Němec. Lídr lidovců Pavel Motyčka ČTK řekl, že jím vedená koalice respektovala silný mandát hnutí ANO. "Jsem potěšen z korektních jednání," uvedl Motyčka. Dohodu potvrdil i Miloš Malý, lídr a člen vyjednávacího týmu ČSSD, který se ale sám do zastupitelstva nedostal. "Chceme jít do koalice, rádi bychom plnili náš program. Nyní budeme zvažovat, jaké oblasti by mohli spravovat naši zastupitelé," uvedl Malý. Zdravé Kroměřížsko bylo v minulém období stejně jako lidovci v opozici, nyní se bude podílet na řízení města. "Máme pocit velké zodpovědnosti. Voliči dali velký mandát těm, kteří na radnici nebyli. Nebude to pro ně jednoduchá situace. Hlavní přitom je, aby radnice dobře fungovala ve prospěch občanů," řekl ČTK lídr hnutí Richard Kreml. Zdravé Kroměřížsko podle něj nebude usilovat o post místostarosty a zřejmě ani o místo v radě.
Podle informací ČTK by tak z devíti míst mohlo čtyři obsadit hnutí ANO, tři koalice KDU-ČSL, ZVUK 12 a nezávislých a dvě sociální demokraté. Na vedení města se tak vůbec poprvé od roku 1994 nebude podílet ODS, byť Hebnarová dostala ve volbách 3157 preferenčních hlasů, nejvíce v Kroměříži. Druhý Němec jich měl 2580. "Respektuji výsledek politického jednání," okomentovala vznik nové koalice končící starostka.
14. 10. 2014 15:08 | Alois
Ladiči, a vy jste u toho byl?
14. 10. 2014 14:08 | Ladič
A máme hotovo. Za ČSSD vedl jednání Malý, takže i když ho lidi vykřížkovali, stejně jsme se ho nezbavili. Prý má přednost vládní model koalice, tak hodil Hebnarovou i s jejími 3157 hlasy přes palubu, přestože programově neměli spor.
14. 10. 2014 11:09 | ČTK
V Kroměříži se na koalici dohodli ve volbách vítězné hnutí ANO s koalicí lidovců, ZVUK 12 a nezávislých, se sociální demokracií a se seskupením Zdravé Kroměřížsko. ČTK to dnes řekl lídr ANO Jaroslav Němec. Koalice bude mít v sedmadvacetičlenném zastupitelstvu 17 křesel. Druhá ODS končící starostky Daniely Hebnarové míří stejně jako Volba pro Kroměříž a KSČM do opozice.
14. 10. 2014 10:34 | vodař
Přesně tak, podle vlastních činů. David Dvořáček tady vyzvihoval kvality svého otce před volbami, takže si stojí za tím, co všechno pro město udělal. Kolik dluhů po Dvořáčkovi zůstalo, přece všichni dobře víme. Navíc v době, kdy se prodalo nejvíc městského majetku, a že chtěl za každou cenu prodat i Vak, si snad lidi taky pamatují. On svou aktivitou nastartoval řadu problémů, které se táhnou doteď, za významné pomoci chobota Malého, kterého ovce za odměnu zvolily do senátu. Naštěstí je letos něco osvítilo...
14. 10. 2014 06:58 | Zdeněk
Vodaři, asi vám to doma neřekli, ale lidi soudíme pouze podle jejich vlastních činů.
14. 10. 2014 00:00 | vodař
Davide Dvořáčku, Váš otec byl prvním z příznivců prodeje VaKu, od Vás jakékoliv připomínky k vodárnám opravdu sedí :-D
13. 10. 2014 20:44 | David Dvořáček
No myslím, že faktury jsou důležité, že důležité jsou také jiné věci, ale prioritou musí být situace ve VaKu, kde reálně hrozí, že bude dán do likvidace. Proč ? Jak uvádí poznámka notáře z poslední valné hromady, stanovy ve svém článku 12 nejsou v souladu se zákonem (o obchodních korporacích). A paragraf 777, odstavec 2 uvádí, že nebudou-li dány do souladu, soud nařídí likvidaci společnosti. Je to asi nejtěžší úkol, který nové zastupitele čeká. Všechny ostatní věci, které se mají další 4 roky na radnici odpracovat jsou proti tomu procházka růžovým sadem. Mnoho štěstí.
13. 10. 2014 17:33 | TPLK
Ludmila + Lenka: S uživatelem pp se znám velmi dobře a věřte, že spojení "nejskvělejší výsledek" zde není myšleno tak vážně, jak se může na první pohled zdát.
13. 10. 2014 16:09 | Alois
Howard: A to jste slyšel kde?
13. 10. 2014 10:57 | Vašek
Taky bude dobrý sledovat od kdy bude muset Holík zveřejňovat faktury. Stihnout se to dá v klidu od 1.ledna 2015. A totéž kulturák, sociální služby, mateřské a základní školy, Motyčkovci a zelenáči to měli jako priority, tak můžou hned ukázat, jak to mysleli.
13. 10. 2014 10:13 | Howard
Bude zajímavé, kdo bude tak lačný s ANO spoluvládnout, že jim povolí nadpoloviční většinu v radě města. A jak teplou židli za to jejich koaličník bude chtít. Chtějí 5 míst, což tu nikdy nikdo neměl.
12. 10. 2014 19:49 | Lenka
k pp: manažerské schopnosti pana ředitele Hajného? No to si snad děláte legraci? V tom případě je dneska manažer už opravdu každý .....
12. 10. 2014 19:04 | Ludmila
K pp: To myslíte vážně, ten chvalozpěv na ředitele Hajného? Podívejte se, jak zlikvidoval internát ve Štěchovicích. Spolknutím tohoto zařízení (za vydatné podpory krajského školského úřadu) uměle navýšil počet studentů, ubytovaných na Pavlákové, patrně aby získal dotace na opravu. Když se mu internát ve Štěchovicích nehodil, poskytl jej k ubytování sociálně slabých a teď se ho zbavil úplně. (Naštěstí bude opět k dispozici studentům veteriny) Jestli hodlá podobné rošády prosazovat v zastupitelstvu, máme se nač těšit :(
12. 10. 2014 12:19 | -pp-
Vyjadřuji svůj názor podložený osobní zkušeností, že nejskvělejším výsledkem kroměřížských komunálních voleb je zvolení pana Ing. Petra Hajného. Kdo měl to štěstí jako já, pana ředitele a jeho manažerské schopnosti blíže poznat, ví o čem hovořím. Přeji panu ředitelovi hodně štěstí v nové funkci a pevně věřím, že bude pro město Kroměříž přínosem a že jeho vystupování v roli zastupitele bude minimálně stejně kvalitní, jako např. jeho vedení pedagogických rad.
12. 10. 2014 11:42 | Toník
Uvidíme, jak se vše vyvine, v každém případě jsem maximálně spokojený, že šedá eminence kroměřížské politiky Malý a nicneděláč Křemeček konečně vypadli ze zastupitelstva. Lidé dali jasně najevo, že již konečně chtějí změnu, již ne Dvořáček, Sedláček ani Malý a to je pozitivní, myslím, že konečně šla volit část těch, kteří jen nadávali a nevolili, jak málo stačí. Teď by bylo potřeba vyhodil Holíka z podvodně obsazeného ředitelství SZMK a jeho kamarádíčky. Bohužel zřejmě zůstane ve funkci uvolněné vedoucí výboru pro rozvoj města, pokud ho ANO nezruší a nenahradí odborem městského architekta, Šimůnková, která tomu nerozumí. Konec Malého a Křemečka mne opravdu srdečně rozesmál a jsem rád za výsledek voleb, ať je to dál jak chce.
12. 10. 2014 11:31 | Toník
k argus: jestli si myslíte, že plat ředitele ZŠ je vyšší než plat starosty, pravidelné roční odměny, tantiémy za místopředsedu VaKu a hlavně velká šance uspět v následujících senátních volbách, tak jste naiva a p. Němec by byl druhý naiva, kdyby do toho nešel.
12. 10. 2014 10:53 | Miroslav Daněk
argus
k Rob: "pokud by p.Němec měl být starostou, tak si výrazně platově pohorší (kromě jiného) oproti jeho stávající pozici, jen hlupák by to udělal, a v kroměřížské politice není"o co stát.
-- Je samozřejmostí, že lídr vítězné strany , by se měl stát starostou, zde by neměly hrát peníze hlavní roli . Takto to chtějí voliči - občané. Jinak je to jen a jen podraz na ně. Každý jde do boje a volby jsou bojem, aby vyhrál. Sice mně takový výsledek moc netěší, ale voliči takto rozhodli. Ale pokud bude jednat , jak píše "argus"...., tak proč by potom kandidoval? A ANO , přece není stranou, která by podváděla.
12. 10. 2014 00:51 | T.
Tak třeba s těmi odpadky souhlasím, je to jen další daň, která nic neřeší, jen tahá peníze z kapes lidí. Tím nehájím ovšem populismus ODS, která s tím přijde den před volbama nebo kdy.
U MHD těžko říct - v Kroměříži není extra problém s dopravou, takže není potřeba hnát lidi do MHD místo do aut (v čem by jízdné zdarma pomohlo jako např. ve FM), takže zdarma je asi zbytečné, spíš jít cestou, aby byla atraktivnější za rozumnou cenu, takže by město mělo rozhodně spolupracovat s novým dopravcem a udělat celou MHD atraktivnější když už ji máme mít. Rozhodně aby byl při různých provozovatelích jeden systém výběru jízdého a jednotné jízdné (uznávání čipovek a vzájemné rozúčtování podle dopravců). Stačí se podívat na IDS JMK.
11. 10. 2014 22:54 | ota
No to je teda odpověď! (vstupné Květná). NPÚ dělá z veřejnosti slaboduché niemandy? Je to naduté ostudné uskupení (dalo by se to formulovat ještě hruběji), spojené s nenasytností církevních kruhů.
11. 10. 2014 21:52 | Miroslav Daněk
Volby skončily. Ale jedno nechápu, jak mohly volby takto dopadnout. Vždyť 9 kandidátů si dovolilo přeskočit kandidáty na předních místech. Celých 33%.
To bude asi podvod, protože podle některých diskutujících se to může stát jenom zázrakem.
Ale jinak hurá, konečně bude v Kroměříži MHD zdarma a za odpadky se konečně nebude platit. Sláva, že ODS na to našetřila. Doufám, že to nebyly jen plané sliby, aby se nachytali voliči. No uvidíme.
Jinak děkuji všem co byli volit. Prokázali, že nemají v hlavě to seno.
11. 10. 2014 20:56 | Rob.
Tak to vypada, ze to "starostovani" zbyde na Hebnarovou...
11. 10. 2014 20:41 | argus
k Rob: "pokud by p.Němec měl být starostou, tak si výrazně platově pohorší (kromě jiného) oproti jeho stávající pozici, jen hlupák by to udělal, a v kroměřížské politice není"o co stát".
11. 10. 2014 20:34 | T.
Brát Romeu jako zdroj seriozních informací, to chce hodně odvahy nebo naivity...
11. 10. 2014 20:21 | Vojta Navrátil
Před posledním okrskem toho "chapadlo" nezískává mandát za ČSSD
11. 10. 2014 19:23 | Rob
No nechme se prekvapit - ono "MALÉ" chapadlo chobotnice totiz muze take uzavrit tichou koalici CSSD + ANO+Cichalova anikdo to nepozna. Kdyz vyhraje ANO,kdo bude starosta ? Nemec ?
11. 10. 2014 19:08 | Toník
Ať je to jak chce Petr měl použít jiný příměr, zkušeným řečníkem je.
Tak se nám to rýsuje. Pokud p. Němec dodrží slovo a nepůjde s Malým a Číhalovou do koalice, jak prohlásil ve svém profilu, bude koalice ANO, ODS, KDU a "Zelení". Pokud ale zklame voliče a bude to podle dohody, o které se mluví v Kroměříži již několik měsíců, bude koalice ANO, ČSSD, VOLBA a ODS a nic se nezmění. Záležet bude na morálním chování ANO.
11. 10. 2014 11:40 | Karel Toman st.
Pane "uredniku",
vidíte špatně, hodně špatně. Vaše krkolomná konstrukce připomíná tvrzení Rusů, že jejich vojáci na Ukrajině nejsou a když přece, tak na dovolené.
11. 10. 2014 11:39 | Ladič
Názor romského studenta 3. ročníku Evangelické akademie v Praze
na užívání názvů Rom / cikán:
„Od Roma mi výraz ‚cikán‘ nevadí. V případě, že mi řekne Nerom ‚cikánko‘, a slušně se zeptá, jestli mi to nevadí, a známe se dlouho, dokáži to někdy přijmout. Název Rom je určitě lepší, protože i v romštině používáme Rom, ne cikán. Cikán mi připadá hanlivé.“
Jednoduše řečeno, mezi sebou Romům oslovení cikán nevadí, ale když je tak pojmenuje někdo "bílý", tak je to urážka. Oni mě nazývají gadža a to slovo v češtině zase nepoužíváme my a taky to můžu považovat za urážku. Nejsem žádný gadža, jsem Moravan. V čem je to jiné?

11. 10. 2014 09:56 | urednik
Jako primy ucastnik vidim zminovanou situaci uplne jinak nez oba nezucastneni. Petr nezsmesnoval Romskou demokratickou stranu, ale starostcinu Obcanskou demokratickou stranu, ve smyslu, ze ta strana strasne cigani tzn.fabuluje, a to tim, ze podvazuje vyznamnou cast rozpoctu na zamery "zdarma" MHD a odpady. Narknout Petra z rasismu muze sice kazdy, ale Petra zdravi sami od sebe mnozi kromerizsti Cikani i Romove (oni se totiz nekteri zamerne tituluji sami jako Cikani,aby se odlisili od Romu,ale to byste jednotlive skupiny museli blize znat). A zdravi ho dodnes pane starosto popr.pane rediteli, a to proto protoze se k nim vzdycky choval bez jakekoliv predpojatosti. Ale kdo chce psa bit hul si vzdycky najde.
10. 10. 2014 23:21 | Karel Toman st.
Možná by stálo za to, zeptat se očitých svědků, jestli Petr Dvořáček v tom inkriminovaném slově použil souhlásku "k", anebo "g". Jak ho znám, chtěl bych se skoro vsadit, že to bylo g.
10. 10. 2014 22:38 | Radan
Naopak, umělé je slovo Cikán (které navíc vzniklo omylem). Pro rozšíření obzoru doporučuji např. tento článek: http://www.romea.cz/cz/zpravod.... V každém případě slovo "Cikán" má negativní konotace a záměrně za účelem zesměšnění zaměňovat slovo "Romská" za "Cikánská" v názvu strany je minimálně neslušné.
10. 10. 2014 22:19 | Toník
Upozorňuji, že nejsem rasista, ale chtěl bych upozornit, že Rom, je stejně umělé pojmenování, jako Afroameričan a oboje ze stejného důvodu. Problém je v tom, že toto používají pouze jiná etnika než ta, která jsou tímto pojmenována a vím co říkám. Jednou jsem jednal s cikány a pojmenoval jsem je jako Romy, jejich reakce mne překvapila. Jeden se přímo rozčílil a řekl mi, že nejsou žádní Romové, ale cikáni. Od té doby jim říkám tak, jak je to historicky a také ve slovníku. Hanlivé označení je totiž CIGÁN a ne CIKÁN a to je opravdu rozdíl. Takže tak. Jen zase nebuďme papežštějští než papež. Už vidím ten nával nadávek, co se na mne sesype, ale já opravdu nejsem rasista, jen rád pojmenovávám věci pravými jmény.
10. 10. 2014 15:54 | Karel Toman st.
Petře Dvořáčku, měl by ses stydět.
10. 10. 2014 12:47 | Radan Šafařík
"nakonec přidal něco ve smyslu, že když to viděl, tak si myslel, že jsou to bilboardy „cikánské demokratické strany“. "
Bylo jasným, že sestavení vlastní kandidátky romské strany přinese řadu rasistických výroků, ale že se jich dočkáme i na zastupitelstvu?! To je už docela síla.

Přihlášení do diskuze

nebo se můžete
Zaregistrovat »

Poslední komentáře

29. 01. 2016 - 17:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stávající senátor za Kroměříž M. Malý v rozhovoru poněkud militaristickém zmiňuje Kroměříž: „…Zažil jsem jeden ...
01. 12. 2015 - 16:18 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stalo se viz http://www.ado.cz/ Arcibiskupství převezme první domy z areálu kroměřížského zámku ...
30. 11. 2015 - 18:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
kk, jsem si toho vědom, ale nechtěl jsem směšovat nebo zaměňovat původní Vánoce starých křesťanů ...
Jen malá poznámka: podle Pravidel českého pravopisu z roku 1993 se Vánoce píšou s velkým ...
17. 11. 2015 - 17:21 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
A dodatek. Z kroniky města Kroměříže za rok 2012, kapitolka politické strany atd:: "KDU-ČSL ...
17. 11. 2015 - 17:10 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
Ze stránek facebookových Hnutí Zvuk 2012 https://www.youtube.com/watch?... ...
08. 10. 2015 - 17:47 | Petr Gremlica
V Kroměříži se diskutovalo o uprchlické krizi
Ano jste tu správně - co se vám nezdá, že na uprchlíky nenadáváme? Účastníci diskutovali - ...
Je fajn vidět, že o uprchlících se dá bavit i kultivovaně. Jak uvedl někdo v ...
Neskutečný článek, jsem vůbec na Kroměřížanovi? Ale tak hlavně že si účastníci rozumněli, lidé s ...
Na jednání společnosti Magic Bus a občanského sdružení Hortus Moraviae lze vidět podobnosti: V případě ...
22. 09. 2015 - 17:07 | Petr Pálka
Report z VI. zastupitelstva z 16.4.
V roce 2005 vydalo město Kroměříž nákladem 2000 kusů životopis Ludvíka Svobody z pera jeho ...
TPLK: Tak s tím Solarisem jsem se seknul, zaměnil jsem trolejbus s autobusy. Zase tak ...