První bod jednání vzbudil nejvíce emocí. Jednalo o dotaci pro linku MHD, která jako jediná spojuje Kroměříž s místní části Bílany a Trávnické Zahrádky. Tuto linku začala jako vlastní projekt provozovat firma Magicbus s.r.o. a po dvou měsících provozu zažádala o dotaci ve výši 10 Kč/km. Rada města doporučila tuto dotaci neschválit.
Stručně shrnout diskuzi, která se místy zvrhla v emotivní výměnu pokřiků (přiznejme, že hlavně ze strany pana Petříka a občanů Bílan a Trávnických zahrádek) je značně obtížné a dovolte abych se ji pokusil rozdělit na několik rovin.
Nejdříve je tu problém místních částí Bílany a Trávnické zahrádky. U Bílan je dopravní obslužnost řešena linkami jedoucími od Hulína a na Hulín, přičemž zastávky jsou u frekventované silnice, kterou musí při jízdě do Kroměříže přecházet. Tyto spoje jsou sice časté, ale jedou jen na kroměřížské nádraží. Trávnické zahrádky mohou přes den směrem do Kroměříže využít jen dva spoje. Jeden ráno o čvrt na osm a druhý odpoledne v 14:10 a cestující mají kromě nádraží možnost vysednout u Okresního úřadu a v případě raního autobusu i v okolí školy ZŠ Slovan. Z Bílan stojí lístek (dle internetového serveru idos.cz) 10 Kč a z Trávnických zahrádek 17 Kč. Není tedy divu, že občané linku č.9, která je za 10 Kč (u Bílan navíc přímo z obce a ne od silnice) mohla zavézt do centra či k němocnici vzali jako velké pozitivum a její možné zrušení jako nezájem ze strany města o řešení tohoto problému.
Druhá rovina je názor zastupitelů. Téměř všichni, kteří se do diskuze zapojili, vyjádřili překvapení a znepokojení nad stavem dopravní obslužnosti ve zmíněných místních částech s tím, že se něco skutečně musí udělat pro změnu k lepšímu. Cestu k tomu zlepšení však žádný z nich neviděl podpořením firmy Magicbus s.r.o. (zřejmě s výjimkou pana Filipa Zubíka, který sice v diskuzi nevystoupil, ale jako jediný hlasoval proti neschválení). Jako zdůvodnění nemožnosti podpory firmy Magicbus s.r.o. byla uváděna obava z protiprávní podpory soukromého subjektu bez veřejné soutěže (což se jeví jako podivné tvrzení vzhledem k tomu, že cena zakázky v tomto případě nedosáhla dvou milionů korun) a obava z toho, že se město stane rukojmím soukromého dopravce, či hrozba privatizace MHD. Jako cesta řešení bylo zmíněno jednání s firmou KRODOS, která by ve směru na Kroměříž zajížděla přímo do Bílan, nebo prostřednictvím KTS s.r.o., která provozuje MHD v Kroměříži. Firma KTS, ale v současné době, dle vyjádření ředitele pana Petra Sedláčka nemá k provozování této linky kapacity.
Jako rovina třetí se jeví samotná KTS s.r.o. a cena za kterou kroměřížskou MHD provozuje. Pokud je pravda, že cena je dvojnásobná, než za jakou je schopen jezdit někdo jiný, tak by to mělo vést přinejmenším k hlubokému zamyšlení. Podle čísel, které padly při jednání stojí provoz MHD kolem 11 milionů za 280 000kilometrů ročně z čehož vychází cena kolem 40 Kč na kilometr (bez obnovy vozového parku). Ztráta, která se musí dotovat z provozování parkovacích automatů dělá 5,5 až 6 milionů Kč. Z konce projednávání tohoto bodu nemůže mít nikdo dobrý pocit. Obyvatelé Bílan a Trávnických zahrádek nikde nevidí reálné řešení, zastupitelé jsou uražení chováním pana Petříka a (z jejich pohledu) „davu“.
Další bod jednání byl oproti tomu docela klidný, ale zabral další hodinu. Radan Šafařík shrnul požadavek petice za snížení ceny vstupného do Květné zahrady a navrhl zastupitelstvu usnesení. Pak vystoupil pan Slezák z NPÚ s prezentací a vysvětloval jak se došlo k ceně 70 Kč za vstupné a ukazoval v číslech náklady a výnosy zahrad. Následovala diskuze a několik vstupů občanů i zastupitelů. Závěrem bodu je, že NPÚ je ochotno jednat s autory petice o různých variantách snížení vstupného, zejména pro seniory a děti.
Zastupitelstvo dále schválilo novou vyhlášku o místních poplatcích. Ze strany ODS sice proběhla snaha o změnu u poplatků za psy, ale tím by se znemožnilo, aby nová vyhláška začala platit od začátku roku, což by mohlo přinést nemalé problémy, a proto bylo jednání o případných dílčích změnách ponecháno na patřičné výbory.
Z jednání o rozpočtu města, který bude mít kladnou bilanci, vyplynulo, že prioritou zůstává trend snižování dluhu města. Situace je poněkud stížená propadem příjmu z hazardu, což mimo jiné povede k tomu, že se momentálně nebudou řešit nutné opravy na Domu kultury, jak si posteskla ředitelka DK Daniela Hebnarová.