Pro cyklistu je občas jízda přes Kroměříž o život

K napsání tohoto článku mně vyprovokoval jiný článek s nadpisem Je Kroměříž městem lidí nebo aut ? a jeho následná diskuse.
Dovolím si tento nadpis doplnit: a co cyklisté?-nezapomíná se na ně? Myslím že zapomíná.
Jestliže chceme hodnotit dopravu v našem městě komplexně, tak je nutno přihlédnout také k tomu, že městem každodenně projíždí poměrně velké množství cyklistů z okolních vesnic do zaměstnání a zpět, ve volných dnech převažují „hejna rodinných rekreačních výletů“ a ti to opravdu nemají při průjezdu městem vůbec jednoduché.
Mnoho cyklistů projíždí městem doslova se strachem. Připomínám,že nejsem žádný odpůrce automobilů, sám řídím auto v podstatě každý den už přes čtyřicet roků, stejnou dobu jezdím na kole a chodím pěšky, tak samozřejmě vím, jaké problémy vznikají při situacích a případných kolizích chodců - automobilistů - cyklistů. Mám za to, že ve městě by měli být preferovaní především chodci a cyklisté.
Jak je na tom město Kroměříž s koncepcí stezek pro cyklisty? Myslím, že velmi špatně. Těch několik vybudovaných, které jsou k dispozici je žalostně málo, a to jsou ještě převážně vyznačeny vesměs v ulicích v protisměru jízdy motorových vozidel, což,jak přiznávají i policisté je velmi nebezpečné. Navíc nemají prakticky žádnou návaznost na další komunikace a dá se konstatovat , že jsou vybudovány v podstatě nahodile.
Pokusím se uvést jeden příklad, kde jízda na kole se rovná hororu. Je to například ulice 1.Máje od světelné křižovatky - Městský úřad směrem ke kinu Nadsklepí. V pravém pruhu parkují pravidelně šikmo vozidla a velmi často hlavně dodávkové typy zasahují do volného pruhu často víc jak půl metru. A cyklistu jedoucího v tomto zúženém pruhu v tomto okamžiku předjíždí nákladní vozidlo a někdy také autobus MHD (ta odvaha „řidiče“ je fascinující). Co má v tomto okamžiku cyklista udělat­­­? Má v podstatě dvě možnosti. Buď pevně držet řídítka a snažit se při jízdě neuhnout ani o centimetr na žádnou stranu, jinak může skončit pod koly předjíždějícího vozidla,nebo okamžitě zahnout doprava a „zapasovat se“ mezi šikmo stojící zaparkovaná vozidla.
Abych jen nekritizoval, existuje řešení? Podle mně ano. Zrušit šikmé parkování v tomto úseku, nahradit podélným. Úbytek počtu parkujících vozidel bude malý, a vznikne tak pruh široký minimálně jeden metr, v němž bude možné namalovat pruh pro cyklisty.
Další příklad. Pokud si stoupneme na začátku města směrem od Postoupek (ul.Kojetínská), cca na úrovni ulice Koperníkova, tak až po kruhový objezd na Náměstí míru stojí v odstavném pruhu podélně zaparkovaná vozidla,mezi nimi a volným jízdním pruhem je zase cca jeden metr volné místo na zřízení stezky pro cyklisty. Opět stačí bez velkých finančních nákladů namalovat jen čáru. V té souvislosti připomínám, že na Pionýrské louce za vchodem do Podzámecké zahrady je několik roků zřízen cyklocamp s možností levného ubytování pod stanem.
Uvedenou problematiku jsem minulých letech,bohužel jen ústně konzultoval s několika zainteresovanými lidmi a bylo mi odpovězeno, že se pracuje na celkové koncepci průjezdu městem pro cyklisty, ale že realizaci brání například vyřešení pokácení několika stromů u restaurace u „Ferbinka“ apod. Je jasné,že některá řešení budou vyžadovat značné finanční náklady, ale nemohu se zbavit dojmu, že v otázce budování cyklostezek naše město hodně zaspalo.
Na závěr několik otázek pro zainteresované: proč například v minulých letech při stavbě kruhového objezdu na nám. Míru se nepočítalo s propojením stezky pro cyklisty (místa je tam dost)? Proč není dokončena a vyznačena stezka ul.Ztracená ,kolem zámku až Bajda s vyústěním na ul. Kojetínská?
Dalo by se uvést několik dalších příkladů z jiných ulic, ale tento článek by měl především vyprovokovat další diskusi na toto téma a eventuelně reakci dopravní komise města Kroměříže.
Už se na ni těším a mám připraveny argumenty pro případné kritiky mých návrhů.

Chcete-li vložit komentář, musíte být přihlášen.
Případně se můžete zaregistrovat.

Komentáře

17. 03. 2015 19:22 | XXX
Však vyhazovat peníze za cyklonesmysly je úplně zbytečné. Natož jestli má radnice nějakého "cyklokoordinátora" - k čemu? Aby se většinu pracovní doby nudil? V tak malém městě jako je KM to vůbec není potřeba. Kdo chce jezdit na kole, dávno jezdí a nepotřebujeme k tomu zas.at město dalšími pruhy a značkami.
17. 03. 2015 18:30 | Alois Hýža
Po dvou letech se ozývám znovu a konstatuji, že se v problematice výstavby cyklostezek města Kroměříže neudělalo v podstatě nic.
Možná dobrou zprávou je, že radnice má od ledna 2015 placeného "cyklokoordinátora", který by měl " vytvářet koncepci rozvoje cyklistické dopravy a koordinovat aktivity spojené s cyklistikou".
A já už si minimálně tři roky bláhově myslel, že ta koncepce existuje alespoň na papíře.
Tak zase za rok za dva naschle...
15. 03. 2013 14:45 | Alois Hýža

Přesně po roce se pokusím opět zareagovat na články v TK z konce března tohoto roku.Je v nich vidět výrazný rozdíl v přístupu radnic KM a Holešova k silniční problematice v roce 2013.
Zatímco v Kroměříži utratíme na radu "silničních specialistů" (cituji článek)550.000,- Kč za květinovou výzdobu kruhového objezdu, naopak tuto alternativu v Holešově odmítají z důvodů bezpečnosti sil.provozu (a ještě ušetří 550.000,-Kč).
Ve druhém článku se dozvídáme,že v Holešově vybudují v roce 2013 cyklostezky za asi 2.000.000 Kč,- z toho asi 2/3 dotace.
Dal jsem dotaz na radnici,kolik peněz je vyčleněno na cyklostezky v Kroměříži v tomto roce.Pan Hlaváč z fin.odboru odpověděl,že nic.

Hm.....tak jo,zkusím se za rok, pokud se dožiju ozvat se znovu.
10. 05. 2012 11:29 | Alois Hýža

Se zájmem jsem si přečetl dva komentáře v Týdeníku Kroměřížska z 2.5.2012 ,které vypadají jako reakce na můj výše uvedený článek.Mé počáteční nadšení z toho,že se na radnici "hnuly ledy",ale velice brzo opadlo.
Autorka prvého Jana Hlavinková připouští,že radnice dostává už několik let podněty k situaci šikmého parkování před Střední pedagogickou školou a obsáhle komentuje složitost řešení, aby v další části článku položila otázku -cituji "Také je otázkou,kdo to zaplatí? Také vzniknou náklady na na nové značení a cena úpravy celého úseku by se mohla pohybovat v desítkách tisíc korun". Pokud Město KM nemá v rozpočtu ani tak relativně malou částku,pak jsme na tom opravdu moc špatně.(Opakuji se ,je to o koncepci).
Z druhého komentáře si dovolím opět ocitovat vedoucího odboru služeb pana Lamberta Hanzala-"Vybudovat další cyklopruhy bez stavebních úprav a značných finančních prostředků není v tuto chvíli možné.Musela by se například zlikvidovat zeleň,stromy a v některých místech jsou sloupy veřejného osvětlení".
Tak přesně tyhle slova slyším už nejméně deset roků,nic nového pod sluncem.Takže si opět počkáme na tu správnou chvíli dva,tři,nebo dalších deset roků?
19. 04. 2012 18:46 | Josef

Petr A: Opravdu originální a fascinující .
Také cestující vlakem si budou pořádat finanční sbírku na podporu železniční dopravy, dále kdo cestuje letadlem,lodí...........atd.
Váš problém je, že jste se zbláznil na rozdíl od Vysokého Mýta .Dovolená Vašeho rozumu pokračuje.
03. 04. 2012 13:12 | topkám

Petr: Vaše myšlenky jsou originální. pokud je rozvedeme, musíme nutně dospět k závěru, že by i řidiči měli pořádat mezi sebou sbírky na silnice a chodci na chodníky. Fascinující.
03. 04. 2012 12:00 | Hanák

Některé měřitelné výhody cykloprovozu oproti autoprovozu: Žádne emise, žádný hluk, menší náklady na parkování a především výrazně nížší náklady na údržbu komunikací, zlepšování zdravotní kondice cyklistů oproti sezení va autech=ve výsledku nižší náklady na zdravotní péči. Kdo nechce ten to popře, ostatně země je placatá, že Petře A.
03. 04. 2012 11:32 | Vít Kroutil

Petr A.: no pokud nevidite žádnou výhodu v zvýšení počtu cyklistů a zmenšení počtu aut, tak prosím - máme na to prostě každý jiný pohled. Jestli vám přijde přijatelnější, aby si radši všichni vozili zadek v autě tak proti gustu...
03. 04. 2012 11:18 | Petr A.

Korzár: Ve Vysokém Mýtě se zbláznili. Pokud ale chtějí vyhazovat peníze takto, nemám s tím problém. Jejich věc.
03. 04. 2012 11:17 | Petr A.

Vít Kroutil : A co jiného to je? Nevím, proč by měli cyklisté tahat peníze z daní ostatních. Nevidím přidanou hodnotu v tom, že pár stovek lidí bude trdlovat po městě na kole na stezkách, které stojí několik milionů využitelných jinde.
27. 03. 2012 18:37 | Alois Hýža

Pane "Petr" : Z Vašich a ostatních komentářů je každému jasné,že Váš rozum je někde na dovolené. Mimochodem,dlužíte mi odpověď,proč používám falešné jméno,už jsem Vám odpověděl,........,ale víte co,raději už na tento blog nepište vůbec nic, bude Vás hřát vědomí,že jste udělal strašně moc pro dobrou věc,příště si vyberte laskavě nějaké jiné téma nebo žumpu,kam Vaše komentáře určitě patří.
27. 03. 2012 11:55 | Korzár

Vít Kroutil: Pokud jste sebevrah se smyslem pro humor, pak samozřejmě.
Petr a podobní ignoranti: podívejte se, jak vážně bere zábavu pro 5 % ze svých 13 tisíc obyvatel třeba takové Vysoké Mýto: http://www.vysoke-myto.cz/port...
27. 03. 2012 09:17 | Vít Kroutil

Petr: vám přijde používání kola jako dopravního prostředku ve městě jako zábava?
27. 03. 2012 09:07 | Petr

Pokud chcete více cyklostezek, tak si na ně udělejte finanční sbírku. Nevím, proč by se zábava 5 % pumpičkářů měla financovat z veřejných peněz.
26. 03. 2012 13:14 | Alois Hýža

Prosím pány: F, Pavel, Roman, topkam, Q, vraťte vaše příští komentáře k tématu cyklostezek, problematika se zytečně rozmělňuje na další témata jako stylové lampy,kasárna na Hanáckém náměstí,zbořená sýpka, bezdomovci, veřejná WC,parkové cestičky,pejskaři.... ,ostatně některé jsou už uvedeny na jiných stránkách Kroměřížana.
25. 03. 2012 19:11 | Q

Pavel: já jsem byl zase svědkem především u místních. Turistů s děsem v očích vidívám celkem málo. Nic to ovšem nemění na tom, že veřejných WC by tu mohlo být více. Já vím o dvou, které snad ještě fungují. Na Velkém náměstí a Vejvanovského. O dalších nevím.
25. 03. 2012 18:56 | Pavel

Q : a to se mýlíte. Mnohokrát jsem byl svědkem situace, kdy se právě mimokroměřížští občané dotazovali, vždy to byli lidé žijící mimo město. Očividně to byli převážně turisté (i cizinci). Ti totiž nenavštěvují pouze Vámi jmenované památky. Mnozí si jen projdou město. Koneckonců i kdyby to byli občané z Horní Dolní někde z Kroměřížska, měla by být tato zařízení k dispozici.
25. 03. 2012 18:41 | Q

Pavel: Myslím si, že turisté tím trpí mnohem méně, než místní občané. Turistu zajímá obvykle několik atrakcí a pak odjede jinam. Zámek veřejné WC má, zahrady, muzeum atd. také. Přijíždí-li autem, je na každé pumpě, jde-li na oběd tak v každé restauraci, přespí-li je WC v každém ubytovacím zařízení. Potíž je spíš pro místní, kteří to mají doma, pak v práci a pak už obvykle nikdo neví, protože nemá potřebu se o to zajímat. Potom vbíhají do různých restauračních zařízení...
25. 03. 2012 17:32 | Pavel

Q: Já bych to na lehkou váhu nebral. Myslíte si, že bez ohledu na bezdomovce je počet veřejných WC v Kroměříži dostatečný? (pejskaři, to je myslím přece jen jiná kategorie).
25. 03. 2012 14:07 | Q

Pavel: Jste si opravdu jist, že ti, kdož "kálejí do domovních průjezdů, historických uliček a parků (zahrad)" jsou opravdu "zoufalí turisté a jiní návštěvníci"? Jak to víte? Nejsou to spíš místní bezdomovci, kterým by byl libovolný počet veřejných WC naprosto lhostejný? Anebo to tam zanechávají místní pejskaři po svých miláčcích? No nevím.
24. 03. 2012 20:47 | Roman

ad Pavel. a F. Jsem téhož názoru, budovy jsou zchátralé. Opravená budova do Velehradské se podařila a slouží více účelům, ale je pravda, že nebyla tak zanedbaná. Obdobně i menší opravená budova od Zachara (Žižkova).
24. 03. 2012 15:16 | Pavel

F. Vážený pane, doufejme, že budovy na Hanáckém náměstí se opraví. Zda jen trošku, to nevím, ale jsem optimista. V nejhorším případě by zde postavili objekty nové, ale ve stopě původní dispozice a stylovými prvky původních budov. To přece může projekt případných nových budov obsahovat. Nedovedu si totiž představit rekonstrukci zejména jižního křídla (kasárenské budovy orientované směrem k LIDLU), kde nadzemní zdivo je převážně už jako perník. Taková obnova by už byla restaurováním, což se obávám, že pro majitele i z finančního hlediska bude neúnosné. Jiná situace by byla v případě, pokud by byly bývaly (a to se týká i zbořeného skladu-sýpky) objekty kasáren zapsány jako památka, kdy by se samozřejmě na vlastníka vztahovaly jisté restrikce, ale zároveň by snadněji dosáhl na finanční příspěvky z fondu oprav památek. Prostě by se dalo dělat mnohé a výchozí stav pro řešení by byl příznivější. To se ale bohužel nestalo (pozní ódy a provolávání o jedinečnosti, architektonické hodnotě atd.atd. už jsou k ničemu). Pane F: buďme v tomto případě realisty a pokud nové projekty (obou budov) budou alespoň trochu respektovat původní stav, můžeme být rádi.
24. 03. 2012 08:09 | F

Lampy do Podzámky jsou dobré, ale nemělo by se zapomenout na ty budovy na Hanáckém náměstí, aby je nám v tichosti nezlikvidovali a nepokusili se je ani trošku opravit....
23. 03. 2012 23:25 | Pavel

Pan F hovoří o stylových lampách do Podzámky, jiní o rozbředlých parkových cestičkách. Co ale město daleko více a dlouhodobě postrádá jsou místa veřejných WC. Ta stávající jsou zejména v sezóně nedostatečná a také esteticky nepříliš důstojná. Zoufalí turisté a jiní návštěvníci pak kálejí do domovních průjezdů, historických uliček a parků (zahrad) nebo v zoufalství vbíhají do různých restauračních zařízení, odkud jsou vykazováni. Prosím, udělejte s tím konečně něco. Je to ostuda. I tato hygienická zařízení jsou součástí kultury obyvatel města.
23. 03. 2012 22:39 | Pavel

pro F. (Prima, jen tak dál). Na Velkém náměstí je přelampováno. Možná by se nějaká do Podzámky šikla.
23. 03. 2012 21:11 | Korzár

Hana Stachoňová: Špica přispěvek! To, že je Kroměříž na kole o hubu je bez debat. Stejně jako to, že vstřícnost města k cyklistovi je jedna z kvalit, která mu výrazně přidává na atraktivitě, pro mladé rodiny. Stačí se tento víkend postavit na cykostezku z trávnických zahrad. Mraky cyklistů, co radši jedou pryč, bezpečně utratit za pivo-limo-párek do Kvasic... Samozřejmě tímto díky městu, které stezku vyběhalo, stejně jako cyklokemp. Nemělo by to ale usnout na začátku cesty.
23. 03. 2012 20:00 | topkám

F: A k čemu lampy, když se Podzámecká zahrada na noc zavírá?
23. 03. 2012 15:07 | F

A instalace pár stylových lamp veřejného osvětlení by v Podzámce byla možná? Rád bych věděl odpověď na můj dotaz, pokud to někdo víte.l
23. 03. 2012 12:33 | Petr Pálka

Myslím, že to přes vedení zámku, které by se k tomu asi též vyjadřovalo, nemůže projít viz text p. kastelána Krčmy, v té době nebyl kastelánem, ze semináře Historické zahrady a parky jako součást městské krajiny konaného v říjnu 2009, kde má kapitolku Historická zahrada nebo městský park u zámku? http://www.nczk.cz/public/user... Z ní lze vyčíst jeho averzi proti narušování historizující atmosféry zahrad. Píše sice o zámecké zahradě v Holešově, ale vypadá to jako princip vztahu k historickým zahradám.
23. 03. 2012 10:56 | Karel Toman st.

O možnosti pustit cyklisty do Podzámky se na radnici mluvilo už před zhruba deseti lety (možná ještě dřív). Někteří zastupitelé byli pro, vedla se jedníní s vedením zámku, ten ale byl striktně proti. Obával se neukázněnosti cyklistů. Takže to zhaslo.
23. 03. 2012 09:36 | Vít Kroutil

Hana: Máte naprostou pravdu. Ono protažení cyklistické stezky přes podzámku není špatný nápad, jen se bojím, že jak se tam jednou pustí cyklisti, tak se neuhlídá kudy jezdí - prostě lidi jsou lidi. Ale třeba to zrovna fungovat bude a hlavně cyklisti tím získají úžasnou zkratku.
Ať už se bavíme o cyklistech nebo chodcích, vše vychází z toho nakolik budou řidiči ochotní jednak vyměnit auto za kolo nebo za pěškobus a druhak přizpůsobit svou jízdu městem chodcům a cyklistům.
23. 03. 2012 08:48 | Hana Stachoňová

Vážení diskutující, bydlím v Kroměříži na Barbořině.Můj nejčastější dopravní prostředek je kolo. Protože mám malé dítě, jezdím i s ním. Mohu zodpovědně říct, že projet město po hlavní z Kojetínské až na most Karla Rajnocha, si dovolím jen ve zcela vyjímečných případech. Nejsem totiž hazardér se životem, natož se životem dítěte. Můj návrh zní: od Pionýrské louky - kde je cyklokemp - zadem přes Podzámeckou zahradu podél Moravy vyznačit cyklostezku - musel by být označený průjezd značkami a žádnými jinými pěšinkami by se nesmělo jezdit, aby se neohrozili procházející........je to bezpečné, finančně nenáročné řešení, které by propojilo jeden konec města s druhým a mnoha lidem by pomohlo bezpečně bez rizika projet na druhý konec města. A ještě jedna připomínka pro zastánce památek Unesco - všude jinde ve městech, např. ve Vídni, ale zejména v jižních Čechách jsou cyklostezky pro cyklisty přes parky středem měst vyznačeny a funguje to bez problémů. Doporučovala bych našim zastupitelům navštívit např. jižní Čechy, konkrétně město Třeboň. Proč to jinde jde a u nás ne? Za všechny bezpečně projíždějící cyklisty, zejména maminky s dětmi, děkuji za to, že se snad konečně něco bude dít. H.S.
21. 03. 2012 20:52 | johny

Děkuji autorovi článku, že se tady objevilo toto téma.

Osobně jsem se v tomto snažil angažovat a ve svém volném čase jsem rozebral veškeré strategické dokumenty, resp. jejich dílčí části týkající se oblasti cyklistické dopravy. Výsledkem bylo zjištění, že město žádnou cyklokoncepci nemá, navíc to, co v různých dokumentech uvedeno má, je naprostý paskvil, který si často protiřečí. Všechno jsem zpracoval do prezentace ppt včetně návrhů na zlepšení konkrétních míst - s ohledem na finanční situaci města jsem se snažil představit soubor poměrně jednoduchých a levných opatření, které by město nezadlužily. S tímto jsem seznámil paní starostku, která projevila prvotní nadšení a přislíbila mi, že se věci dají do pohybu. Bohužel ani po více než roce se i přes moji urgenci nic nestalo. Předpokládám, že celá věc je v současné době u ledu.

Prosím touto pana Hýžu a Komínka, aby mi poslali e-mail na adresu hey10 (at) seznam (tečka) cz.
19. 03. 2012 17:37 | Petr Komínek

Pane Hýžo, počet 96 míst je naprosto přesný, osobně jsem to počítal a jedná se o obě strany ulice 1. máje, parkování na Milíčově náměstí naproti kina Nadsklepí - opět obě strany, a pravá strana ulice Tovačovského směrem na Hulín, tedy před Starou poliklinikou, ale v podstatě to není vůbec důležité, jedno místo sem jedno tam, až to ale opravdu nastane, myslím podélné stání, atk jsem zvědav, kde těch 40 aut přibude. Dále si myslím, že by bylo dobré např. řešit větší parkovací plochy u míst se zastávkou MHD a následným zakoupením parkovacího lístku s možností celodenní jízdy MHD, aby přespolní zaparkovali na kraji města a mohli se v klidu dopravovat MHD kam potřebují. Obávám se ale, že to zase nebude vyhovovat časovým spojům MHD a jejich četnosti.
19. 03. 2012 13:41 | Alois Hýža

Reakce na komentáře.
Především díky za všechny věcné a konstruktivní komentáře.Nebudu reagovat na články pana "Franty" a pana(paní) "tety",pisatelé si asi spletli adresu. Panu "Petru Filipkovi"odpověděli již pánové Vojta Navrátil a Petr Komínek,já jen dodávám,že vůbec nepochopil smysl tohoto článku a já nemám jediný důvod se "schovávat za písmeny".
Panu "Petrovi" bych rád sdělil,že jako autor tohoto článku jsem použil své pravé jméno,nevím a nechápu,proč mě obviňuje z používání falešného.
Ale k věci.
Všechny ostatní komentáře ,alespoň zatím vyjadřují,že uvedená problematika je "živá" a potřebuje se dostat kromě projednávání v dopravní komisi také na úrodnou půdu -jak napsal pan Richard Kreml "do priorit této koalice" města KM.
Proto tip pro redakci Kroměřížana:pokud jste to zatím neudělali,doporučuji zaslat tento článek i s komentáři na příslušný odbor Města KM.
Pro pana Petra Komínka:vůbec bych neviděl úbytek parkovacích míst jako katastrofu,mám za to,že jste se trochu spletl v počtu šikmo parkujících vozidel,já bych ty počty viděl tak poloviční,(u Sokolského domu a ZŠ je žlutá přerušovaná čára).V ostatních ulicích se přece také v drtivé většině parkuje podélně a zatím jsem nikde neviděl "stát řadu rozvášněných řidičů".
Jinak, ještě jednou díky oběma pánům z dopravní komise i ostatním, kteří napsali nebo ještě napíší a budu trpělivě čekat na další a také na odezvu z Města KM eventuelně Státní,nebo Městské policie.
19. 03. 2012 13:23 | Josef - Kroměříž

Zkouška
18. 03. 2012 19:20 | Richard Kreml

Pěkný článek. Považuji KM za město, které by mělo být pro cykisty ideální, až na jeden kopeček samá rovina. Podobně jako p. Komínek se účastním práce v dopravní komisi a musím říct, že snaha podpořit cyklodopravu jakási je, byť to jde ztěžka. Za vzor toho, jak by to mělo v ulicích vypadat, považuji Vídeň. Prakticky všechny jednosměrky jsou obousměrné pro cyklisty. Konzultoval jsem to i na Minist.dopravy, podle tamních odborníků na cyklo by to mělo v mnoha místech v KM jít bez větších nákladů - třeba v centru. Ale určitě to není a nebude priorita této koalice, byť se to snažíme věcně nadhazovat i coby opoziční zastupitelé. Šikmé parkování na průtahu se snad již vyřeší. Stávající stav je jen čekání na to, kdy nějaký řidič srazí cyklistu kličkujícího mezi auty, přečnívajícími místy do jízdního pruhu. Pasivita městské policie v postihování tohoto nebezpečného parkování je až skandální.
18. 03. 2012 14:57 | J. Chovanec

Jirka Kelnar: a jak jinak bys to chtěl řešit? Po chodníku jezdit nesmí a po silnici také ne, protože je jednosměrná. Postavit tam policistu a sbírat a sbírat.
Nicméně musím konstatovat, že v této lokalitě bydlím a málokdy se stane, že vjede cyklista do jednosměrky.
17. 03. 2012 09:52 | tety

Prosím opakovaně: řešte Klokánek, ten každého zajímá, kolik zaměstnává pí.Petruchová rodinných příslušníků, jak jedná se zaměstnanci a další pikantnosti vám jistě tety rády sdělí. Jaká je tam flukruace zaměstnanců a jak jedná pí.Nováková s tetama.
17. 03. 2012 04:10 | stir6

A co teprve se dostat na kole do Postoupek...buď velikou oklikou..a nebo po hlavní cestě..kde je to někdy vážně o život.!!!!
16. 03. 2012 19:03 | Franta

A jéjé. Pumpičkáři ! Tak to už je opravdu konečná. Ještě článek o nějaké petici, nějakých Hanáckých matek za práva světlehnědých domácích křečku a bude dokonáno !
16. 03. 2012 17:17 | Petr

P.Komínek, to že se diskutující nepodepisují svými jmény je naprosto běžné na všech fórech, ale tady používají falešná jména i autoři článků. Jaký k tomu mají důvod?
16. 03. 2012 14:59 | jelen

naprosto souhlasim. dostat se na kole pres hlavni tah do mesta je velmi nebezpecne, dite na kole proste nepustim. stezky na sebe nanavazuji. mohu porovnat s Vyskovem, kde cyklostezka protina cele mesto.
16. 03. 2012 12:49 | Petr Kominek

Město v problematice cyklistů jednoznačně zaspalo a chová se k nim macešsky, to je pravda a není možné to pouze konstatovat.
Co se týká prvního návrhu pane Hýžo, tak na ulici 1.máje se teď právě řeší změna šikmého parkování na podélné. Není to tak jednoduché, jak se zdá. V současné době je problém s parkováním větších vozidel, to je záležitost MP a ta by měla takové řidiče pokutovat, bohužel je to v nedostatečné míře. Dnes jsou porblémy pro zde parkující při vycouvávání zpět do jízdního pruhu, ale dá se to řešit, zodpovědný řidič se napřed dobře podívá. Až bude podélné parkování, budou problémy se zaparkováním, protože se parkuje tak, že zacouváte do parkovacího místa. Nebudete se stačit divit, kolik problémů to způsobí, až budete chtít couvnout a za Vámi bude stát řada rozvášněných řidičů, kteří by měli couvnout také. A co se týká snížení počtu parkovacích míst? Tak to bude zcela katastrofické. Dnes je na ulici 1.máje a pravé straně Tovačovského ulice, kde se ještě stojí šikmo, celkem 96 parkovacích míst. Pokud dojde k podélnému stání, potom se "ztratí" 40 parkovacích míst. To je celkem dost nemyslíte? Parkovací místo má své normy a to se musí dodržet. Obsazené ulice zaparkovanými auta se neustále rozšiřují a dnes je problém najít volné místo i na Hanáckém náměstí, Vrchlického, Sv. Čecha či dokonce Kotojedské ulici. V dopravní komisi vždy řešíme parkování, cyklisty a přechody pro chodce, již nám docházejí nápady, můžete nám nějaké své návrhy zaslat, rádi se budeme inspirovat.
Pane Petře Filípku, jestli jste si stačil všimnout, tak na Kroměřížanovi se řeší věci, které lidi v KM pálí a štvou, drbárnu z toho dělají někteří přispivatelé, kteří se pravidelně nepodepisují svými jmény. Pokud si však myslíte, že město KM problémy nemá, potom nechápu, proč sem "chodíte". A tu spokojenost Vám opravdu upřímně závidím.
16. 03. 2012 01:33 | Vojta Navrátil

Pane Filipku, každý má v této době (stále) své demokratické právo vyslovit svůj názor (o to víc v navýsost tak nepolitcké otázce) bez rozdílu politické příslušnost (vy také). Nikdo vás nenutí "monitorovat" obsah těchto článek pokud je to pro vás tak nepřijatelná drbárna. Pokud jste opravdu v dění Kroměříže se orientující občan, tak většinu autorů musíte znát, ať podlézají (či jak vy říkate "se schovávají za písmeny"?) radnici či nikoliv.
PS: žasněte klidně čím dál více, nikdo vám nebrání.
16. 03. 2012 01:00 | Petr Filipek

P. Hyza, a kam by ste presunul ty auta? Nad touto strankou jste taktez premyslel? Myslim ze tento server by mel misto neucelneho blogovani delat neco poradneho kde to pujde videt, napr v ulicich. Kdyz jste tady tak nespokojeni se vsim ;-) zasnu nad temito strankami, kazdym clankem vice a vice. Se solidniho ,,deniku" se stala drbarna Kromerize. Proc zdejsi autori nevystoupi v tvari tvar spoluobcanu a jdou i videt? Ono psat kritiku a schovat se za pismeny umi kazdy. S pozdravem obcan mesta Kromeriz Petr Filipek
16. 03. 2012 00:16 | Jirka Kelnar

Půjdu proti tomu trochu jinak, já mám s cyklisty jako řidič problém v jednom místě a to je jednosměrný objezd bytového domu u nádraží, tedy když jedu od mostu směrem ke zverimexu Červinka. Tam se někdy cyklisté naprosto řítí proti autům a je hodně těžké je nesrazit. To je věc hodná řešení.

Přihlášení do diskuze

nebo se můžete
Zaregistrovat »

Poslední komentáře

29. 01. 2016 - 17:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stávající senátor za Kroměříž M. Malý v rozhovoru poněkud militaristickém zmiňuje Kroměříž: „…Zažil jsem jeden ...
01. 12. 2015 - 16:18 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stalo se viz http://www.ado.cz/ Arcibiskupství převezme první domy z areálu kroměřížského zámku ...
30. 11. 2015 - 18:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
kk, jsem si toho vědom, ale nechtěl jsem směšovat nebo zaměňovat původní Vánoce starých křesťanů ...
Jen malá poznámka: podle Pravidel českého pravopisu z roku 1993 se Vánoce píšou s velkým ...
17. 11. 2015 - 17:21 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
A dodatek. Z kroniky města Kroměříže za rok 2012, kapitolka politické strany atd:: "KDU-ČSL ...
17. 11. 2015 - 17:10 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
Ze stránek facebookových Hnutí Zvuk 2012 https://www.youtube.com/watch?... ...
08. 10. 2015 - 17:47 | Petr Gremlica
V Kroměříži se diskutovalo o uprchlické krizi
Ano jste tu správně - co se vám nezdá, že na uprchlíky nenadáváme? Účastníci diskutovali - ...
Je fajn vidět, že o uprchlících se dá bavit i kultivovaně. Jak uvedl někdo v ...
Neskutečný článek, jsem vůbec na Kroměřížanovi? Ale tak hlavně že si účastníci rozumněli, lidé s ...
Na jednání společnosti Magic Bus a občanského sdružení Hortus Moraviae lze vidět podobnosti: V případě ...
22. 09. 2015 - 17:07 | Petr Pálka
Report z VI. zastupitelstva z 16.4.
V roce 2005 vydalo město Kroměříž nákladem 2000 kusů životopis Ludvíka Svobody z pera jeho ...
TPLK: Tak s tím Solarisem jsem se seknul, zaměnil jsem trolejbus s autobusy. Zase tak ...