Reaguji tímto na dvojstránku v Infonovinách věnovanou problematice obchvatu města Kroměříže.
Nechci se tímto článkem pasovat na dopravního experta ani odborníka. Ale má-li obchvat města fungovat jako vyloučení tranzitní zejména kamionové dopravy z města, je třeba uvažovat s výhledem na více než deset let.
Vzhledem k rozrůstající se zástavbě nových lokalit k bydlení není vyloučeno, že za dvacet, třicet let se stane obec Jarohněvice možná součástí města jako se stala obec Vážany. A vzhledem k této možné situaci bylo by krátkozraké posunout napojení plánovaného jihovýchodního obchvatu města na silnici č.432 od prostoru Drábkova autobazaru o několik stovek metrů dále k obci Jarohněvice.
Rozhodně lepším řešením by bylo vést komunikaci obchvatu od obce Kotojedy pod střelnicí Hvězda podél železniční tratě (Kroměříž – Zborovice) k nádraží Jarohněvice a nejlépe nadjezdem přes zmíněnou železniční trať, silnici (Jarohněvice – Drahlov a dále) a vodní tok KOTOJEDKA k jejímu napojením na silnici č.432 mezi obcemi Jarohněvice a Šelešovice. Svou verzi jsem doplnil odlišnou barvu do mapky uveřejněné v Infonovinách a předkládám ji v příloze.