Miliardář, filantrop a gambler. Karel Janeček přijede přednášet o korupci

Miliardářů, kteří chtějí změnit poměry v korupcí prolezlém Česku, poslední dobou přibylo. Do Kroměříže ale přijede přednášet ten, který pro zlepšení začal skutečně něco dělat – Karel Janeček.
Než založil Nadační fond proti korupci, byl Janeček známý spíš čtenářům ekonomických rubrik. V čele své firmy RSJ, která prostřednictvím jeho algoritmů obchoduje na světových burzách, stál od roku 1995.
„Kvůli jeho schopnostem ho vyhazují z casin a londýnská burza změnila svá pravidla. Jeho počítače uzavřou ve světě až třicet obchodů za vteřinu a přinášejí mu astronomické zisky. Karel Janeček, který algoritmy do počítačů vymyslel, nedá dopustit na matematiku, logiku, vzdělání a hazard,“ napsaly o tomto držiteli doktorátu z finanční matematiky Hospodářské noviny roku 2010.
Roku 2011 spolu s pivovarníkem Stanislavem Bernardem a hercem Janem Krausem založil Nadační fond proti korupci, který za odvahu ohlásit korupci finančně odměnil mimo jiné někdejšího ředitele Státního fondu životního prostředí Libora Michálka, který spustil známou „kauzu Drobil“.
Letos v březnu z čela své firmy odstoupil, aby se mohl naplno věnovat činnosti protikorupčního fondu.
„Nelze vše zbortit a doufat, že se něco lepšího postaví znovu. Je nutné pozitivně změnit aktuální systém, i když změna musí být zásadní a viditelná,“ řekl Janeček o stavu naší společnosti počátkem dubna v online rozhovoru se čtenáři Aktuálně.cz. Tehdy také prohlásil, že chystá přednáškové turné po republice a čeká pozvánky.
„Pana Janečka vnímám jako toho, který dělá konkrétní kroky proti vysoké míře korupce v České republice. Na rozdíl od mnohých, kteří o tom pouze mluví,“ vysvětluje kroměřížský zastupitel Pavel Motyčka, proč se obrátil na redakci Kroměřížana.cz, jestli Janečkovu přednášku ve městě nevyjedná.
„Líbí se mi, že se do svých aktivit nebojí vtáhnout veřejnost. Myslím si tedy, že jeho přednáška může přinést zajímavé náměty a inspiraci, jak obyčejný občan může s korupcí a klientelismem zápasit i u nás v Kroměříži,“ dodává.
Podařilo se. Přednáška se bude konat v pondělí 14. května od 12:30 do 14:00 hodin v sále na Starém pivovaře, který přislíbila zajistit radnice. Tímto jí patří velký dík.
Po Janečkově přednášce s názvem "Vize lepší společnosti a kroky k ní vedoucí" bude následovat diskuse s veřejností.
„Je škoda, že v publiku budou chybět studenti Gymnázia Kroměříž, pro které by podobná přednáška byla myslím obzvlášť vhodná,“ tvrdí za Kroměřížana novinář Karel Toman z Aktuálně.cz. „Zástupcům školy jsme nabídli dva termíny. Jeden se jim nehodil z ‚organizačních důvodů‘, na druhý nereagovali vůbec. Studenti z Arcibiskupského gymnázia na přednášku přijdou,“ dodává.
Zájemce, kteří v pondělí nebudou moci přijít osobně, Kroměřížan tímto vyzývá, aby Karlu Janečkovi položili dotaz v diskuzi pod tímto článkem, nebo na facebooku Kroměřížana.cz.
Ty nejzajímavější dotazy se pokusíme Janečkovi položit a zrostředkovat vám jeho odpověď.

Chcete-li vložit komentář, musíte být přihlášen.
Případně se můžete zaregistrovat.

Komentáře

23. 05. 2012 22:11 | Dobroš

Šárka: Domnívám se, že zodpovědným za stav je NPÚ v Kroměříži, který ale dělá mrtvého brouka. Co se týká vandalismu nebylo učiněno nic, žádná opatření. Jen se velkolepě investuje, bohužel tam, kde to není zrovna zapotřebí.
23. 05. 2012 15:58 | Šárka

to Petr: To se mýlíte. Dle listiny UNESCO se zavazuje stát, potažmo správce památky důsledně dbát ochrany a péče o toto kulturní dědictví (včetně pořádku a čistoty, to je snad samozřejmé). Že jsme národ prasátek to UNESCO ani (kulturní) veřejnost nezajímá.
Takže to s tím vaším komentářem, že zodpovědni jsou za to ...atd. asi pravda nebude.
23. 05. 2012 14:06 | Petr

Tak zodpovědní jsou za to ti co tam ty exkrementy a stříkačky umístili :)
23. 05. 2012 13:54 | Šárka

Když už se mluví o Podzámce. U kolonády v to smrdí močí a lidskými exkrementy, u pavilonu se povalují použité injekční stříkačky ... Bude tu někdy konečně pořádek? Léta je situace pořád stejná. To je památka UNESCO? Myslím, že se zapsáním souvisí také maximální starost o čistotu a pořádek. Už tomu přestávám rozumnět... Někdo musí být přece za tento stav zodpovědný.
22. 05. 2012 22:21 | Mirek Konečný

600. Korzár. Myslím, že se nevylučuje obojí, kamerový systém i "hlídači". Jenže kompetentní se k problému jaksi nevyjadřují. A pokud se vůbec ozvou, už slyším ty "objektivní důvody" proč to nepůjde. To si skutečně asi raději nechají za drahé a (opravdu účelně ? investované peníze) obnovovanou Podzámeckou zahradu dál devastovat. My se tady handrkujem, vymýšlíme a provozovateli je to vlastně fuk.
22. 05. 2012 15:59 | 600

To Jirka a Korzar: Ano mate pravdu. I pan Konecny. Jen me asi vydesila ta predstava CCTV v Podzamecke Zahrade. To by se pak vypsalo vyberove rizeni,nekdo by to vypracoval,nekdo zrealizoval.Potom je tam samozrejme nejaka udrzba a taky tam nekdo sedi a sleduje to. Pak prijde "lump",prvni co udela tak sejme tu kameru a jedem znova. To ten nocni hlidac je teda lepsi, bo tam v noci nama nikdo co delat. Taky lidi by potom nemeli pocit ze je nekdo porad sleduje. Vim je to trochu paranoidni, ale co v tehle dobe neni?
22. 05. 2012 10:54 | Jirka

600: s tím odpočinkem sice máte pravdu, ale bohužel nejde srovnávat poměry někde v anglickém parku a u nás !!! Po staletí je v anglické veřejnosti vypěstovaná tradice a úcta k těmto prostorám a ti lidé to mají jaksi "v genech".
U nás totiž nezbude nic jiného, než ten podle vás "trumpeta" s pendrekem za zadkem. Nemyslím si ale, že by takový zřízenec musel nutně budit nedobrý dojem a pobyt v parku znepříjemňovat. A nedomnívám se, že by dohled nad pořádkem měla nutně zajišťovat městská či státní policie.Tak jak to již pan Konečný naznačil, měl by to být zaměstnanec zřizovatele a provozovatele zahrad. Kompetence takového zřízence by se určitě daly dohodnout. Třeba v součinnosti s policií. Pokud budeme ovšem jen dlouze přemýšlet a hledat to či ono, nedohrabeme se nikam. I ten kamerový systém by nebyl od věci. Fyzická přítomnost zřízence během dne by byla i z hlediska jakési "psychologie" a prevence nejúčinější. Jednoduše cokoli, co ty darebáky postihne.
22. 05. 2012 09:13 | Korzár

600: Jestli Mirek tu zahradní stráž nemyslel v noci. To by podle mě zas tak od věci nebylo, protože ty lumpárny se tam dějí po zavíračce. Pravda, kamery jsou hnusný velký bratr, ale na těch nejohroženějších místech - viz zdevastovaná Pompéjská kolonáda - by mohly píchnout. Aktivista Milan Komínek se myslím kdysi snažil prosadit obchůzky městskou policií, a dokonce se myslím podařilo dát kameru na Rajnochův most, která monitorovala břeh Moravy, kudy se vandalové do Podzámky po zavíračce dostávali. Nejsem pro nějaké manévry, ale nějaká pravidelně-namátková přítomnost "silové složky" by tam po nocích být asi měla. Je to otravný boj, ale nemělo by se na něj podle mě rezignovat, zvlášť pokud se zahrady draze obnovují. Ono to ale zase skončí na kompetenčním sporu, že to je státní pozemek, takže měšťáci tam nemají důvod být a státní policie má starosti jinde (především ve svých kancelářích)..
21. 05. 2012 23:25 | 600

To Mirek Konecny: Pane Konecny, zahradni straz, nebo dokonce, kamerovy system, nicemu podle meho nazoru, nepomuze. Zahrady jsou (by meli byt) urceny k tomu, aby si lidi do nich chodili odpocinout a nacerpat energii. Sam si nedokazu predstavit, neco horsiho, nez ze kdyz jdu do podzamky, tak za mnou lita nejaky "trumpeta" s pendrekem a nebo je na kazdem druhem stome kamera.
Treba v Anglickem Virginia Water,ktery je soucasti Royal Windsor Park a je si hodne podobny nasi Podzamecke Zahrade, jsem nic takoveho nevidel a park (zahrada) je pruchozi a volne pristupna vsem.
Takze je to zase jen o pristupu navstevniku a to je o cem jsem ja mluvil.

21. 05. 2012 23:09 | Mirek Konečný

Korzár. S tím přizpůsobováním investic dotačním titulům. Už se to stává takové omlouvací klišé, za kterým se dají skrýt lecjaké fígle a rošťárny. Současné dění je toho zářným příkladem. Takže si to tak pěkně omlouváme, obrbláváme, a ... nic. Také nejsem expert.
21. 05. 2012 22:57 | Kamča

Korzár: nevýhoda projektů z EU je to, že vznikají dlouho a tak si na konci skoro nikdo nepamatuje začátek. Zalovila jsem ve své chabé paměti - a..."mnogo let tomu nazad" NPU představil rozsáhlý záměr obnovy asi za miliardu. Byly toho tehdy plné noviny :-). No a pak, když bylo jasné, na jakou dotaci se dá dosáhnout, z původního záměru byly "vyzobány" vhodné části. Zahradnictví zůstalo. A pokud se správně pamatuji, zahradnictví s udržitelností ani jinými částmi projektu přímo nesouvisí (nebyla to podmínka).

Možná si vzpomenete...strhla se tehdy velká diskuse o pavilonu opiček, který měl taky "padnout za projekt".

21. 05. 2012 22:13 | Korzár

Petra Bostlová: já proti vašemu tvrzení, že jsem blb, vůbec nic nemám. Naopak se mi svou přímostí líbí, ostatně spousta lidí tu s vámi bude souhlasit, včetně mě. Pravidla téhle diskuse holt ale zřejmě upřímnost tohoto druhu nedovolují. Rozhodčí a Admin mají vždycky pravdu..
Mirek Konečný: Dotační tituly mají nějaká pravidla a plánované investice se jim přizpůsobují - divné, ale je to tak. Myslím, že to byl i případ zahradního centra. Bez něj by se totiž nejspíš nepodařilo sehnat peníze na ty skutečně potřebné a velké investice do stromů, kytek - zkrátka obnovy parků. Možná to nějak souvisí s udržitelností projektu, kterou EU celkem logicky (i když mnohde zjevně zbytečně) požaduje.. Ale nejsem expert.
21. 05. 2012 21:36 | Mirek Konečný

Korzár. 600. K nevyřešenému problému Podzámky, resp. její devastaci bylo už řečeno hodně. Bohužel špatný stav přetrvává. Podle mého je problém ve volném přístupu a průchodnosti zahrady (oproti Květné). Co s tím nevím, ale to by měla být především starost provozovatele jak uvedli J. a S. Souhlasím s myšlenkou fungování zahradní stráže, kamerový systém (ten ale asi moc nevyřeší). Problém bude ovšem ve financování. Ale i tady platí prosté "kupecké počty". Nemuselo se bourat původní funkční zahradnictví, pouze rekonstruovat vytápění, odvodňování a pod., určitě by to šlo, a mohly se ušetřit prostředky třeba právě pro tyto účely. Ale to ne, to se raději vyplácnou desítky milionů za něco, co ve výsledku budí přinejmenším rozpaky. Však dotace přitečou, tak co. My si něco navrhnem (samozřejmě si to odborně okecáme, aby ostatní vypadali jako trouby) a ještě si dobře za to zaplatíme, a zbytek ať drží ... protože "tomu nerozumí". Všude se zdůrazňuje šetřit, hospodárně investovat, ale skutečnost je opakem. Co s tím? Stěžovat si u zřizovatele? v Praze na ministerstvech? Ale jděte k šípku. Ta mašinérie drží při sobě. A prachy už byly rozdány. S tím nepohne ani Janeček.
21. 05. 2012 21:36 | Petra Bostlová

Děkuji adminovi za smazání příspěvku. A panu Korzárovi se omlouvám, že jsem se nechala zbytečně unést. Přeji vše dobré. P.B. (pozn. A Vojtěchu Navrátilovi uznání za výborný článek s postřehy o vyslechnuvší přednášce Karla Janečka v Kroměříži.)
21. 05. 2012 19:56 | 600

To J.a S.: Nezastupuju ani nepatrim do redakce Kromerizan.cz,ale Ich bin ein Kromerizan a proto jsem odpovedel na Vas komentar.
Neni mym zvykem nekoho urazet a uz vubec ne za jeho nazor. Presto musim znovu kratce zareagovat na Vas prispevek.
Psal jsem obecne, takze jsem vyjadroval nesouhlas s celkovou mentalitou lidi v tehle dobe. Tzv. Nikdo za nic nemuze a nikdo nic nevi.
21. 05. 2012 17:15 | Korzár

J.aS.: Tak se na tenhle blog nezlobte. Myslím, že jeho čtenáři ani přispěvatelé nemají neúctu ke starším ve zvyku. Ale taky si myslím, že vás nikdo ničím neurazil. Nevím, jak dlouho a jak pravidelnými návštěvníky tohodle blogu jste, ale už se tu párkrát probíral fakt, že nedhodit v diskusi téma a doporučit redakci, ať ho "vyřeší", je trochu proti smyslu tohoto blogu, který vznikl - redakce to tu psala - aby podpořil občanskou aktivitu a řešení problémů přímo ze strany dotčených lidí. Vy jste asi nevědomky vstoupili do menší pauzy jedné takové menší přestřelky a schytali jste nějakou tu kulku, asi neprávem. Osud Podzámky leží na srdci nám všem. Já osobně jsem se byl na ty dřevěný baráky dívat. Ty budovy údajně byly proti projektu v základu zvýšeny o nějaký metr a půl, aby odolaly stoleté vodě. Z estetického hlediska ze zvlášť u velké sedlové střechy tohle asi jediný problém. Projekt jsem neviděl, takže neznám definitivní podobu staveb. Ale to, jak vypadají teď mě zrovna nepobuřuje. Ale už jsem možná prostě a jen otupěl architektonickou nabídkou ve městě, které se za čtvrt století samostatné existence nezmohlo na jedinou architektonickou soutěž...
21. 05. 2012 17:03 | Vít Kroutil

J.a S.: Mohl bych se jen zeptat co přesně vás urazilo?
21. 05. 2012 15:41 | J. a S.

Kroměřížanovi: 1/ My nechceme, abyste za nás řešili věci. Nepotřebujeme ani hledat na netu. Protože víme, stejně jako vy, že konkrétně zmiňované dřevěné stavby jsou placeny z veřejných prostředků, včetně těch evropských dotací, jak v debatě bylo zmíněno. Z veřejných (státních) prostředků jsou placeni zřizovatelé nebo provozovatelé zahrad, kteří mají odpovědnost za jejich stav a pořádek.Stejnou zodpovědnost jako zde kritizovaní naši zastupitelé na radnici za jiné věci (dodáváme, začasté právem).
2./ Proč bychom se my zabývali úklidem zahrady, když někdo konkrétní je od toho placený z našich daní? To nám tedy radíte??? Jestli takto mluvíte za (?) Kroměřížana, pak si z nás střílíte a vůbec nedodržujete vlastní kodex o slušnosti!!! ( i když nebyly použity hrubé výrazy).
3./ My se vaší rady nedoprošujeme. Jaký je váš názor na situaci konkrétně v Podzámecké zahradě? mlčení? Vždyť diskutující se snad dostatečně projevili a nemyslíme si, že by veřejnost obecně byla se stavem spokojena,doporučujeme choďte mezi lidi. A ty boudy za dvacet miliónů, jak je tu někdo nazval, k tomu ještě "navrch"!.
Na jedné straně se pořád město a zámek chlubí, památka unesco..., nedávno dokonce v televizi, ale zblízka hrůza a velká ostuda).
4./ Proto nevidíme kritickou debatu o tomto tématu (o kterém se také mlčí ) o nic méně důležitou na cestě k proměně společnosti, ne-li přínosnější, než o Janečkovi.
Nemějte nám za zlé, že Podzámka je nám na srdci. Jsme sice už tzv. starší ročníky, ale proto nás ještě nemusíte urážet. Tím si dobrou reklamu neděláte (ale vždyť vy stejně o ni nestojíte).
21. 05. 2012 14:45 | Petr

Zajímavej komentář k Janečkovi a Babišovi jsem našel zde:
http://rudolfmladek.blog.idnes...
21. 05. 2012 12:46 | Korzár

J.a S.: V demokratické společnosti je smysluplnost debaty často v debatě samé. Dokážete si jistě vybavit i časy, kdy se nepříjemné debaty a výzvy k proměně společnosti řešily zatýkáním..
21. 05. 2012 12:40 | 600

To J.a S.: Smysluplnost je v tom, ze se debatuje o vecech o kterych se normalne mlci a nedebatuje. A na Vas druhy dotaz. Nevim,ale jiste to jde doledat na netu. A jeste neco jeom tak obecne: Proc lidi furt hledate nekoho,kdo za vas bude resit veci. Tak se zamyslete a najdete si odpovedi sami, sehnete se a vemte ten neporadek ze zeme a hodte ho do kose, necekejte az to za vas udela nekdo jiny. Je to furt dokola,to ja ne, to neni moje........ To I.A.:?????????? To snad ani nestalo za ty otukane klavesy!
21. 05. 2012 11:18 | J.a S.

Kroměřížanovi: Jakou smysluplnost má celá tato debata o Janečkovi? A ještě jeden dotaz. Nevíte kdo navrhoval dřevěné konstrukce v Podzámce? Byli jsme o víkendu u rybníka a musíme dát zapravdu, je to něco ošklivého. Proč se tu pořád nic pěkného nedaří? Naše jedinečné kroměřížské zahrady jsou jako popelka. Také jinde po parku jsme viděli stopy vandalů, nepořádek, nic opraveného. Jedním slovem, smutné.
21. 05. 2012 11:06 | Vojta Navrátil

No vida, ale já raději L.A. :)
21. 05. 2012 11:01 | Korzár

Vojto, von to není "Elej" ale "Ájej", asi jako Inteligence Artificalle :-) A souhlas, na žvásty si sahat nedáme, angažované lokální žurnalistiky je dost ve Zpravodaji či Deníku..
21. 05. 2012 10:21 | Vojta Navrátil

LA.: My jsme tady doma, pokud vám to tak vadí, tak sem nechodťe vy ;-)
21. 05. 2012 10:01 | topkám

Udělat z jedné mikulášské fotky satanistickou aféru, to je slušný výkon. Obávám se, že počátkem prosince lze v česku vidět tisíce takových satanistů. Měli by si dávat pozor. Pokud budou chtít něco dělat ve veřejném prostoru, mohou být zničeni.
21. 05. 2012 07:05 | I.A.

Kroměřížan: k čemu je tento Web, opravdu duchaplné a smysluplne a oduševnělé názory na"současný" stav ve Městě. Běžte "někam" s těmi vašimi "bláboly a "výlevy".
20. 05. 2012 17:36 | onia

Petra Bostlová: při vaší inteligenci a dedukci si dejte pozor, jestli vaše děti neposlouchají irskou blackmetalovou skupinu U2. Jejich texty jsou rafinované, na pódiu vzývají ďábla (viz obrázek!) a v zakulisí fetují a obřadně porcují fanynky!
http://u2fanlife.com/wp-conten...
Jinak mi přijde zajímavé jak zrovna tady se odkazuje cinty nějakého Bartoše, který zrovna zatčení Ratha popisuje jako nějaké spiknutí. A zrovna Bartošovi Janeček tak vadí. Zajímavé.
20. 05. 2012 12:43 | Admin2 (Vojta Navrátil)

Smázl jsem jeden koment od Petra Bostlová, jelikož porušoval poslední ze tří základních principů publikování na Kroměřížanu.cz: A) dodržování zákonů, B) zákaz zneužívání diskuse ke spamování či komerčním aktivitám a C) slušnost.
20. 05. 2012 01:33 | Petra Bostlová

Pavle, nerval-li by se KJ do veřejného prostoru, nechtěje tu dělat "revoluci", ať se třeba uhulí. Je to jeho věc. V momentě ale, kdy tu chce zbláznit davy - a sám má potíže s drogami (! - a to tedy fakt pořádné), to přestává být jeho osobní věcí! (Kolikrát mi i příjde, že to snad myslí vážně. Ačkoli na začátku to byla další z jeho tak oblíbených hazardních her. Tak se vžil do své "mesiášské" role...Rozumíte, že on už neudělá nic, než že se předtím pořádně nezhulí?! Dovedete si pak tohle představit, aby nám tu dělalo společensko-politické změny?! )
19. 05. 2012 22:33 | Pavel

Tak ještě jednou. Podle mého skromného mínění jádro pudla je v morálce, resp. její naprosté absenci (viz starší příspěvek). V nápravě věcí veřejných nepomůže žádný "mesiáš" typu toho či onoho (třeba pana Jenečka, byť jeho úmysly a recepty s rychlým řešením se zdály sympatické). Všimněte si, že mnohem moudřejší hlavy (než pan Janeček) si v hodnocení "neblahého stavu" neví rady a jsou spíše skeptické. Co paměť sahá, společnost (a to nejen ta naše tuzemská) si v tom "srabu" musí nejprve projít vlastní katarzí a sáhnout si až na dno. A bude to asi velice bolestivé a nesnadné. Bez toho to ale asi nepůjde. Tak se tu o takové "prkotiny", jestli Janeček je či není satanista nebo narkoman nehádejme.
19. 05. 2012 20:59 | Korzár

Paní Petro, kápla jste na to. Já Kroměřížana od začátku podezříval - a je nás takových víc -, že to jsou aktivní satanisté. Je to jasné spiknutí proti bohu a vlasti. Proto oni tu přednášku zorganizovali. Chtělo by to tendr na nějakého exorcistu, který by ten Starý pivovar a tento web po Janečkovi vyčistil ..
19. 05. 2012 20:15 | Petra Bostlová

p.s. Ale jestli Vám osobně nevadí, Petře, aby náš stát vedl aktivní satanista, pak se tedy opravdu neshodneme. (Pro mě je to absolutně nepřípustné! Aby někdo, kdo se aktivně obrací k silám zla, chtěl tenhle stát řídit. Když pominu i jeho drogy. Což už samo o sobě by mělo být dostatečně diskvalifikující.) Přeji Vám pěkný víkend. P.B.
19. 05. 2012 20:07 | Petra Bostlová

Pane Petře, ach jo, ach jo. Právě že se zběžně podíváte na internet - a hned mát jasno, že? Kde se Janeček vyjadřuje, že má v úmyslu se dostat do příští české vlády (dokonce zalitoval, že mu chybí pár měsíců - aby šel do kandidatury na prezidentského kandidáta - tak v online rozhovoru na aktualne.cz z 5. dubna. - Ale já zapomněla, on Vám řekl, že do politiky nechce. O pardon. On je totiž jeden velký lhář, víte? Do vlády že chce, tak se vyjádřil už mnohokrát, třeba v rozhovorech Esquire atd. A že bere drogy? Tím se také netají. Třeba právě na aktualne.cz v tom on-line rozhovoru, sjednotila jsem to pak v: Nechceme, aby náš stát vedl feťák aneb Jak Karel Janeček fetuje a bere drogy. (k dohledání na internetu) p.s. A jistě jste si všiml, že důvod, proč gymnázuim své žáky neposlalo, nevím, ale nadhazuji jen jako otázku, nic víc, bylo-li to z těchto důvodů, pak že tleskám. - Zkrátka by si o něm našli trochu víc, než Vy "zběžně" na internetu. Takže moc nechápu Vaše slova o "fabulaci". (Spíš z toho mám dojem, že zkrátka hrozně moc chcete už konečně někomu věřit. Pak jste ale u K. Janečka na špatné adrese. Př. článek: Kdo je tady zjed?) Ani moc nerozumím, jak bych si mohla "vyfabulovat" jeho fotku z jeho okultní seance, kde se nám převlékl za ďábla. Propánajána, to vám fakt nestačilo s Bártou?! Objeví se tu někdo, a ještě mnohokrát horšíá než on (!) - a vy už zase k němu (s otevřenou náručí) letíte! (To, že je nutné transparentní finacování politických stran, majetková přiznání veřejných činitelů atd.atd. víme snad všichni, ne?)
19. 05. 2012 18:27 | Petr

Petro Bostálová: Už jen jak čtu ten váš komentář a jak fabulujete a domýšlíte si třeba důvod proč nepřišli žáci gymnázia.
I kdyby to byl nějaký satanista, tak snad máme vlastní rozum a jeho názory si nějak přebereme. Ať si třeba v soukromí chodí v latexovém oblečení. To je jeho věc.

Řekl tam spoustu zajímavých a rozumných podnětů se kterýma s ním souhlasím - financování politických stran, akcie na doručitele, daňové přiznání. S názory na změnu volebního zákona to je takové spornější jak to bude proveditelné.
Jestli to má něco společného se satanismem tak to nechám na vašem uvážení.

Osobně se do vlády a politiky dostat nechce - to sám řekl. Kde v mediích tvrdí něco jiného? Co jsem se tak zběžně podíval na internet, tak jsem našel názory na satanismus pramenící jen z vašich článků a popřípadě článků pana Bartoše, který čerpá od vás. Tak mi to moc věrohodné nepříjde - pardon.
19. 05. 2012 15:07 | Petra Bostlová

Vážený pane Korzáre, zřejmě jste si špatně přečetl mé jméno. To jsem já, které K. Janeček tu satanistickou fotku ze své okultní seance omylem poslal: http://freeglobe.parlamentnili... Takže kdo tu zachází povrchně, můžete být leda Vy. Také si můžete na internetu najít článek: "Protikorupční" Karel Janeček a jeho aktivní vzývání Satana. (Houby totiž víte, o co tu vlastně jde!) Zarážející pak je hlavně fakt, že pořadatel si ani nezjistí pozadí přednášejícího. O to spíše, jestliže na přednášku aktivního satanisty jsou nahnáni žáci přímo Arcibiskupského gymnázia (!) (Kdoví, zda nebylo důvodem, proč Gymnázium Kroměříž třeba z tohoto důvodu své žáky neposlalo. Je-li tomu tak, chválím informovanost jeho vedení. A správné chápání braní zodpovědnosti za své žákovské svěřence.)
19. 05. 2012 10:31 | Jarda

Bartoš je magor, ale na hesle Bůh, Vlast, Rodina nespatřuju samo o sobě nic špatného
19. 05. 2012 06:46 | Korzár

Petra: Vygooglovat si můžete třeba "fakt", že holokaust je židovské spiknutí, nebo že Dvojčata si shodila sama CIA. Jestli podobným pitominám věříte na základě mikulášské fotky a pár výpotků páně Bartoše (Bůh, Vlast, Rodina!), pak s informacemi zacházíte dost povrchně. Nebo spíš ony s vámi.
19. 05. 2012 00:44 | Petra Bostlová

Dobrý den, pane Tondo K. Jmenuji se Petra Bostlová - a nevím, co je na tom za "diskreditaci" - říci PRAVDU. Ano, Karel Janeček vyznává aktivně satanismus: http://www.prvnizpravy.cz/zpra... (Kromě toho, že bere drogy a veřejně se k tomu hlásí. Můžete si také vygooglovat.) Podotýkám, že nemám žádný osobní zájem na diskreditaci pana Janečka. Sama vystupuji aktivně proti korupci už od roku 2009. Vnímám však jako svoji povinnost - varovat před vyznavačem satanismu, zvlášť, když hodlá dostat veřejnost do revolučního kvasu - a sám se chce dostat do příští české vlády. (Veřejně o tom ve svých rozhovorech v médiích mluví.) Nesedněme přece prvnímu na lep, jen tím, že občas řekne, co chceme slyšet. (Snad zkušenost s VV apod. stačila.) Přeji mnoho rozvahy. P.B.
15. 05. 2012 09:31 | Karel Toman, ml., Aktuálně.cz

Pro zájemce, kteří v pondělí nemohli přijít, přikládám odkaz na reportáž z diskuse s Janečkem. http://aktualne.centrum.cz/eko...
Radnici tímto ještě jednou dík za poskytnutí sálu.
14. 05. 2012 22:30 | Redakce

Tondo K, díky za rychlé a aktivní posluchačsko/čtenářské zpravodajsví. Přesně takhle si to Kroměřížan.cz představuje :-) Zájemci o podrobnější výstup z přenášky, která se zvrhla v diskusi, se brzy dočkají také.
14. 05. 2012 18:32 | Tonda K

Přednáška trvající 1,5 hodiny mohla být vzhledem k "výbušnému" tématu i několikrát delší, ale díky i za to, co bylo. Čas určený pro přednášku zřejmě způsobil, že účastníky byli převážně mladí lidé a pak taky důchodci. Střední generace zřejmě kvůli pracovním povinnostem chyběla. Vizí Karla Janečka a jeho kolegů je vyvolat na podzim tlak na vládu a parlament takových rozměrů, aby byly vyhlášeny předčasné volby. Tlak veřejnosti by měl rovněž vyvolat změnu volebního zákona tak, aby bylo možno nejen dávat preference kandidátům, ale rovněž křížkovat či jinak označit kandidáty, které bychom v parlamentu rozhodně nechtěli. Tímto způsobem by měl být omezen počet "zjedů", jak K.J. označuje všechny ty různé korupčníky, lobisty, loupežníky a rozkrádače státního rozpočtu.
K.J odpovídal i na řadu dotazů. Řekl o snahách jeho protivníků o diskreditaci jeho osoby, kdy je označován za satanistu, neplatiče daní atd.
09. 05. 2012 22:39 | Pavel

V pohledu na změnu v naší společnosti prolezlé korupcí jsem spíš skeptik. Korupci vnímám především jako důsledek absence morálky, která zejména v celém bolševickém, postkomunistickém světě vyhřezla v míře nevídané po pádu železné opony. Zdivočelé země se totiž nedokázaly vrátit zpět do ztraceného řádu. Celé generace vychovávané v totalitním systému (zjednodušeně řečeno bez "desatera") sklízí teď zasloužené plody a to i s úroky.
Pokud lze vůbec doufat v "nápravu", pak je to běh na dlouhé tratě. Je otázka nakolik se věci změní výměnou generací (nevím,spíše si myslím že ne), a pozor, také svět vyspělých demokracií prochází krizí hodnot.
Úmyslů pánů v protikoručpním nadačním fondu si cením, hledají cestu, nějaké řešení (finanční odměňovaní mi tu ale nějak nesedí). Dle mého skromného názoru se kromě odhalování korupčních systémů musí začít především u morálky (etická výchova na školách, etické kodexy ve veřejné správě a pod...). Nevím, zda to půjde po dobrém nebo se věcí chopí nějaká silná ruka, což stále více hrozí a nevylučuje se ...
(jen abysme účastí na přednášce nebyli zklamáni, ale ti studenti to snad zachrání).
09. 05. 2012 16:17 | 600

to Redakce:Vazne myslim, ze to bude zajimava prednaska, a nejen pro ty co maji kostlivce ve skrini (mozna hlavne pro ne),ale z casovych duvodu se nebudu moc zucastnit. Urcite ovsem budu cist ohlasy Vasich strankach.
09. 05. 2012 14:41 | Redakce

600: Termín v poobědové pracovní době je pravda určitý hendikep, přesto ale doufáme v solidní účast. Tedy i vaši :-)
09. 05. 2012 13:41 | 600

A bude to stacit, myslite? Jen aby se tam vsichni vesli.

Přihlášení do diskuze

nebo se můžete
Zaregistrovat »

Poslední komentáře

29. 01. 2016 - 17:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stávající senátor za Kroměříž M. Malý v rozhovoru poněkud militaristickém zmiňuje Kroměříž: „…Zažil jsem jeden ...
01. 12. 2015 - 16:18 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
Stalo se viz http://www.ado.cz/ Arcibiskupství převezme první domy z areálu kroměřížského zámku ...
30. 11. 2015 - 18:30 | Petr Pálka
O vánocích v Kroměříži v době I. republiky
kk, jsem si toho vědom, ale nechtěl jsem směšovat nebo zaměňovat původní Vánoce starých křesťanů ...
Jen malá poznámka: podle Pravidel českého pravopisu z roku 1993 se Vánoce píšou s velkým ...
17. 11. 2015 - 17:21 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
A dodatek. Z kroniky města Kroměříže za rok 2012, kapitolka politické strany atd:: "KDU-ČSL ...
17. 11. 2015 - 17:10 | Petr Pálka
Report ze zastupitelstva 5. 11. 2015
Ze stránek facebookových Hnutí Zvuk 2012 https://www.youtube.com/watch?... ...
08. 10. 2015 - 17:47 | Petr Gremlica
V Kroměříži se diskutovalo o uprchlické krizi
Ano jste tu správně - co se vám nezdá, že na uprchlíky nenadáváme? Účastníci diskutovali - ...
Je fajn vidět, že o uprchlících se dá bavit i kultivovaně. Jak uvedl někdo v ...
Neskutečný článek, jsem vůbec na Kroměřížanovi? Ale tak hlavně že si účastníci rozumněli, lidé s ...
Na jednání společnosti Magic Bus a občanského sdružení Hortus Moraviae lze vidět podobnosti: V případě ...
22. 09. 2015 - 17:07 | Petr Pálka
Report z VI. zastupitelstva z 16.4.
V roce 2005 vydalo město Kroměříž nákladem 2000 kusů životopis Ludvíka Svobody z pera jeho ...
TPLK: Tak s tím Solarisem jsem se seknul, zaměnil jsem trolejbus s autobusy. Zase tak ...